tisdag 3 september 2013

Succubus Shadows - Richelle Mead

Succbus Shadows (Georgina Kincaid #5) av Richelle Mead
Goodreads

Genre: fantasy, paranormal romance, vuxen
Sidantal: 281
År: 2010

Handling
Georgina Kincaid has formidable powers. Immortality, seduction, shape-shifting into any human form she desires, walking in heels that would cripple mere mortals child's play to a succubus like her.

Helping to plan her ex-boyfriend s wedding is a different story. Georgina isn't sure which is worse that he's marrying another woman or that she's having to run around trying on bridesmaid dresses. Still, there are distractions. Thanks to her roommate, her apartment's crackling with sexual tension plus there's Simone, the new succubus in town who seems intent on corrupting Georgina's soon-to-be-wed ex.

But the real danger lies in the mysterious force that's taken to visiting Georgina's thoughts. It s trying to draw her into a dark, frightening, otherworldly realm and there's going to come a point when she won't be able to resist. And when that happens, she's going to discover who she can trust, who she can't and that there are far worse places than Hell in which to spend eternity...


Bedömning & Tankar
Och Richelle Mead imponerar bara vidare! Jag tror inte ens att jag kan bli besviken på hennes böcker vid det här laget!

Efter det stora slutet i Succubus Heat var jag nästan lite rädd för att läsa Succbus Shadows. Jag har kommit så långt i serien nu att förväntningarna för varje bok bara blir högre och högre. Och vad skulle då ha hänt om jag inte hade gillat boken? Som tur är så slutade det med att jag älskade den!! ^^

I jämförelse med de tidigare böckerna i serien, så innehöll Succubus Shadows mycket mer drama. Det var aldrig en tråkig stund, och spänningen hölls hög genom hela boken. Och slutet? WOW! Det kunde jag aldrig ha förutsett!

Men det bästa med boken var ändå hur man fick lära känna Georgina bättre. Mead lyckas på ett skickligt sätt göra så att det blev en naturlig del av själva handlingen, och just de avsnitten var mina favoritdelar av hela boken.

Jag börjar nästan gråta lite när jag tänker på att den här serien är över. Den är bara så underbar, och nu när jag bara har en bok kvar vill jag bara skjuta upp den så långt som möjligt - bara för att jag inte vill avsluta serien!

Favoritkaraktär: Jeremy
Bästa del/scen: Georgina's flashbacks

Citat
“Because there is no greater evil than ignorance and the destruction of genius. Ignorance has been responsible for more death, more bigotry, and more sin than any other force. It is the destroyer of mankind.” 

“Your truths are worse than your lies.” 

“Good can still exist when bad things happen, just as evil persists when good things happen.”

Andra delar i serien:
1. Succubus Blues
2. Succubus on Top
3. Succubus Dreams
4. Succubus Heat
5. Succubus Shadows
6. Succubus Revealed

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar