fredag 16 november 2012

3 Minirecensioner

Eftersom jag just nu har över 15 utlästa böcker att recensera och det tar ett tag att skriva alla dessa, tänkte jag börja med några minirecensioner då och då. Ni får gärna kommentera och säga vad ni tycker, om jag har lyckats eller om jag ska återgå att skriva hela recensioner.

 Everneath (Everneath #1) av Brodi Ashton Goodreads
Jag visste inte riktigt vad Everneath från början skulle handla om, men jag har läst väldigt fina recensioner om den och efter att ha läst den kunde jag inte annat än hålla med om att den var något för sig!
Boken tog mig som läsare genom massa känslostormar, genom glädje och sorg och jag förundras över Ashtons förmåga att skriva sådana skildringar om vad man kan uppleva efter vad Nikki och alla de andra i boken gick igenom.
Trots att Cole (han som tog Nikki till Everneath) skulle föreställa the bad guy, kunde jag inte annat än att ha sympati för honom. Han har inte haft det lätt i livet, och sedan kunna hitta en utväg genom Nikki - skulle inte alla vilja leva annorlunda i hans läge?
Inte för att jag vill avslöja något om slutet, men jag kan ju minst sagt säga att jag grät floder! Det var ett av de bästa avslut på en bok som jag någonsin har läst!
Betyg 4/5



Succubus Blues (Georgina Kincaid #1) av Richelle Mead Goodreads
En lustdemon som jobbar i en bokaffär? Ja, varför inte. Allt är ju möjligt nu förtiden. Och Richelle Meads vuxenserie bjuder på en mer laddad läsning än vad Vampire Academy gjorde.
Efter att ha läst Succubus Blues, som är en av de mest innehållsrika böcker på mytologiska varelser jag har läst, ville jag bara plocka upp resten av serien och sträckläsa dem!
Georgina som är huvudkaraktären gillade jag redan från början, hon hade en så härlig personlighet och hennes berättarröst är en av de bästa jag har läst. 
Större delen av alla karaktärer var män som bestod av vampyrer, demoner, ängelar och imper. De skapade ett väldigt roligt sällskap med massor av skojiga stunder. 
Min favoritkaraktär var Seth, Georginas kärleksintresse. Han var så gullig och blyg att man inte kunde låta bli att älska honom. 
Betyg 5/5


Die for Me (Revenants #1) av Amy Plum Goodreads
En paranormal romance som jag inte trodde skulle skilja sig från mängden, men jag blev glatt överraskad. Die for Me är en väldigt charmig bok som utspelar sig i Paris, och jag föll handlöst för Vincent. Jag vill också träffa lite fransmän! 
Bokens takt var en aning långsam, det var väldigt mycket tell och för lite do. Så någon jättehöjdare blev inte Kates berättarröst. Men på något sätt så gillade jag ändå boken i slutet. Det fanns några saker med Die for Me som var väldigt intressanta, som vad Vincent och hans kompisar är. Det är nog första gången jag läser om några som dem, och bara det gör ju boken väldig spännande.
Jag vill verkligen läsa de resterande böckerna, men det får vänta ett tag. Har för många olästa böcker för tillfället hemma!
Betyg 3.5/5

Så, det var mitt första inlägg med minirecensioner. En helt klart mindre ansträngande sätt än att skriva dem en och en. Tror nog att jag kommer göra dessa igen, fast med två böcker istället för tre. Blev lite för mycket tyckte jag.

1 kommentar:

  1. Vad kul att du gillade Everneath! Jag köpte nämligen den när jag var i London för ett tag sedan, och hade knappt sett någon recension på den innan ;)
    SV: Haha, ja, några stökar till i bokhandlar och några städar undan! The cirle of life in a bokhandel ;D

    SvaraRadera