måndag 16 april 2018

Book Haul

IMG_3203
Kolla hur Strange the Dreamer glänser?!

- Strange the Dreamer - Laini Taylor
Just denna bok läste jag första gången för min fantasycirkel, dock hann jag bara läsa halva pga tidsbrist. Men det jag läste om den var bra. ^^ Den handlar om Lazlo Strange som växer upp som föräldralös och junior bibliotekarie med en besatthet med den försvunna staden Weep. En dag får han chansen att ta reda på vad som hände med staden.

- Tess of the Road - Rachel Hartman
När jag såg den här boken tänkte min hjärna bara; "den ska jag ha!!!". Jag älskar ju drakar och eftersom jag har läst Seraphina av Hartman vet jag att hon skriver bra. Har förstått att denna ska utspela sig i samma värld, men vet inte om jag kommer återse några av karaktärerna från hennes tidigare böcker.

Har ni läst någon av dessa böcker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar