söndag 18 mars 2018

Länkkärlek - vecka 11

En typ av inlägg jag tänker kan vara kul för alla som läser det - för vem älskar inte lite länkar från den gångna veckan? Lite blandat med nyheter (både gamla och nya), blogginlägg, videos, artiklar och mycket mer. Självklart handlar alla länkar på något sätt om böcker, eller är på annat vis väldigt viktiga!

Biblioterapi är terapi genom läsning. Det är ännu inte så stort men håller på att slå sig in i världen. En bokhandeln i Shanghai har börjat ge gratis biblioterapi genom att ge besökare böcker som "matchar" deras problem. Ni kan läsa mer om det här.

Den här trailern är bland mina topp 5 ögonblick denna vecka. Jag älskar Fantastic Beasts and Where to Find Them och jag vill verkligen se uppföljaren nu!!




Under perioden jag drömde om mina nya hyllor och hur jag skulle organisera dem ramlade jag över denna video. Det är alltid kul med inspiration och denna person är riktigt imponerande med sitt organiserande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar