onsdag 28 februari 2018

Månadsrapport Februari -18

Vad jag har läst, sett och gjort under februari 2018!

IMG_3185

Årets kortaste månad och jag lyckades läsa ungefär 1000 sidor mer än vad jag gjorde i januari. Kan ju säga att jag är rätt så nöjd med de siffrorna. ^^ Haha! Läsningen har trots det flutit på i intensiva läsperioder vs långsamma läsperioder då jag inte läser något alls. Det har nästan blivit på det sättet att så fort jag har en bra bok att läsa, då läser jag den på en-två dagar, men om jag inte gillar den, kan det ta en vecka. Det har gjort mig nojig med böckerna jag väljer att läsa.

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 3481
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 5
Lästa böcker: 5
Omläsningar: 1

Goodreads Reading Challenge: 19/100 

Påbörjade serier: 3
Avslutade serier: 1
  1. Moon Girl and Devil Dinosaur Vol 3: The Smartest There is av Amy Reeder m.fl. (seriealbum)
  2. Moon Girl and Devil Dinosaur Vol 4: Girl-Moon av Amy Reeder m.fl. (seriealbum)
  3. Lady Midnight av Cassandra Clare 
  4. This Savage Song av Victoria Schwab
  5. Our Dark Duet av Victoria Schwab
  6. Harley Quinn Vol 1: Hot in the City av Amanda Conner m.fl. (seriealbum)
  7. The Sin Eater's Daughter av Melinda Salisbury 
  8. Hinges Book 1: Clockwork City av Meredith McClaren (seriealbum)
  9. Harley Quiin: A Celebration of 25 Years av Amanda Conner m.fl. (seriealbum)
  10. Tempests & Slaughter av Tamora Pierce
(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
Lady Midnight av Cassandra Clare
Kan inte beskriva hur härligt det är att vara tillbaka i Shadowhunter-världen och möta alla dessa nya karaktärer. I just Lady Midnight tar Clare upp trådar från tidigare men utforskar dem en hel del. Ett stort ämne i boken är konsekvenserna efter The Dark War som hände i City of Heavenly Fire.

FAVORIT
This Savage Song + Our Dark Duet av Victoria Schwab
Omläsning av första boken och fortsatte sedan direkt på andra boken. Helt fantastiskt hur Schwab bara hugger en i hjärtat och sedan bara stampar på det upprepande gånger - men det är så värt det med denna serie!

BESVIKELSE
The Sin Eater's Daughter av Melissa Salisbury
Om den här boken inte hade varit för min bokcirkel hade jag slutat läsa redan efter 100 sidor. Enough said.

FAVORIT OMSLAG


--------------------------------------------------------------------------------

SEDDA FILMER/TV-SERIER

Black Panther
The Greatest Showman
Supernatural
Mat med Mosley
Sveriges mästerkock
Kockakademin

Denna månad har det mest varit mat jag har sett om på tv. Följer just nu både Sveriges mästerkock och Kockakademin varje onsdag och såg på Mat med Mosley som är en dokumentär om hur mat funkar på en molekylär nivå. Den kan jag verkligen rekommendera! Utöver alla dessa matprogram har jag börjat titta om på Supernatural, för tänker att det äntligen är dags att fortsätta med den och då det är ett tag sedan jag såg något avsnitt kunde jag lika gärna börja om. 
Månadens filmer såg jag båda på bio och de är nog bland de två bästa filmerna jag har sett någonsin

--------------------------------------------------------------------------------

VAD JAG HAR GJORT I FEBRUARI

Den här månaden har varit en riktigt tung skolmånad. Har just nu massvis att läsa inför min tenta som kommer nästa vecka, men klämmer ändå in en hel del annat på kvällar och mornar. Måste ju ha en balans mellan måsten och nöjen. ^^

Vintern beslöt sig för att komma i slutet av månaden vilket har gjort att jag har varit inomhus så mycket som möjligt. Jag gillar snö - men inte när den blåser i ansiktet på mig och tvingar mig att pulsera genom den med allt för icke-vattentäta skor.

--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Mars kommer liksom februari gå en hel del i skolans tecken, med min tenta som ska skrivas. Om jag lyckas göra något mer utöver den kommer jag bli lycklig.

Hur har februari varit för er? =)

1 kommentar: