fredag 19 januari 2018

Läsa i helgen #6

Det enda jag har inplanerat denna helg är ett kort jobbpass och kanske lite målning av ett rum hemma, annars är jag relativt ledig och planerar att spendera den tiden med att läsa! ^^ Först kommer jag prioritera böcker som jag fortfarande inte har läst ut under månaden och sedan gå vidare till en bok jag har längtat efter att sätta i mina händer!

IMG_3147

- Doon av Carey Corp, Lorie Langdon
Jag har äntligen kommit igång med denna bok! Inte på något vis att jag tycker att början var jobbig eller handlingen svår att komma in i. Det är bara så att jag har så höga förväntningar på Doon att jag inte läste vidare då jag fruktade att jag inte skulle tycka om den. Lite tvärtom tänk där, haha!

Fången från Skottland av Diana Gabaldon
Har omkring 100 sidor kvar att läsa om John och Jamie, så det ska jag väl kunna klämma in under helgen?

Lady Midnight av Cassandra Clare
När jag väl har läst ut både Doon och Fången från Skottland kommer jag plocka upp Lady Midnight. Den har samlat damm i min bokhylla sedan den kom ut och nu banne mig ska jag läsa den! Har saknat Shadowhunter-världen riktigt mycket på senaste tiden och jag är väldigt nyfiken på hur Clare kommer skriva om den i denna serie.

Vad ska ni läsa i helgen? =)

1 kommentar: