tisdag 30 januari 2018

Book Haul - Januari

Jag skrev i inlägget TBR Januari att jag i år ska minsta mina inköp av nya böcker och satsa på att läsa min egna olästa böcker och bibliotekslån. Men jag fick lön nu i slutet av månaden och då tyckte jag att jag förtjänade några nya böcker så... det målet stack ut genom fönstret fort. ^^

Det blev en beställning från Adlibris och några böcker från Science Fiction Bokhandeln.

IMG_3158

- Harley Quinn - A Celebration of 25 Years
Karaktären Harley Quinn introducerades i tv-serien Batman: The Animated Series (1992-1995) som var en serie jag kollade på när jag var liten, så därför blev jag pepp på denna samling av comics med henne. Har hunnit läsa de två första berättelserna och jag gillar den skarpt!

- Hinges Vol 1 av Meredith McClaren
Jag läste McClarens Heart in a Box för några år sedan och har sen dess sneglat på hennes serie Hinges. Och då den var rätt billigt köpte jag den! 


IMG_3159

- Destined for Doon av Carey Corp, Lorie Langdon
Det var egentligen denna bok som gjorde att jag ens gjorde en beställning på Adlibris. Jag hade precis läst ut Doon (recension kommer!) och behovet efter nästa del i serien skrek på mig. Ska bli spännande att se hur handlingen kommer fortsätta.

- The Bear and the Nightingale av Katherine Arden
Jag har varit nyfiken på Ardens bok sedan jag hörde om den via någon podd. Den handlar om rysk mytologi om jag har förstått saken rätt och jag blev såld redan vid det nämnandet.

- Scythe av Neil Shusterman
Till sist blev det denna dystopi där den enda döden som existerar är den som de som kallas för Scythe delar ut. Har inte riktigt förstått om döden typ fungerar som straff eller om en kan välja att dö, men jag får ju läsa boken för att få svar på det. Den låter fett spännande iaf!

Har någon av er läst dessa böcker? Vad tyckte ni i så fall?

4 kommentarer:

  1. Jag har inte läst någon av dessa men känner igen det där med att snabbt bryta ett köpstopp ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! :P Jag får försöka hålla det vid liv från och med nu... fast bokrean börjar ju nästa månad... xD

      Radera
  2. Älskade The Bear and the Nightingale! Destined for Doon var också bra och jag ska läsa nästa del någon gång i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillade dem! Gör att jag ser ännu mer fram emot att få läsa dem. :P

      Radera