måndag 6 november 2017

Månadsrapport Oktober -17

Det är galet hur mycket det var som hände under oktober! Men på något vis så känns det också som att det är då en lever som mest? Jag har bland annat haft mina första två tentor för terminen i skolan, varit på ledarskapsutbildning en helg, tagit höstiga recensionsbilder till några böcker jag läst under månaden och såklart har jag även läst som galning! Vilket resulterade i en härligt hög med böcker för oktober.

IMG_3054
The Secret History of Us och Silver Mask är inte med på bilden.

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 2984
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 1
Lästa böcker: 10
Omläsningar: 2

Goodreads Reading Challenge: 115/100 - avklarad i september!

Påbörjade serier: 3
Avslutade serier: -
  1. One Week in the Library av W. Maxwell Prince m.fl. (seriealbum)
  2. The Secret History of Us av Jessi Kirby
  3. Monstret i natten av Mats Strandberg, Sofia Falkenhem
  4. Roar av Cora Carmack
  5. Vengeance Road av Erin Bowman
  6. Liten parlör för älskande av David Levithan
  7. I mitt hjärta finns du kvar av Jennie Persson, Elin Lindell
  8. Silver Mask av Holly Black, Cassandra Clare
  9. The Language of Throns: Midnight Tales and Dangerous Magic av Leigh Bardugo
  10. Six of Crows av Leigh Bardugo*
  11. Crooked Kingdom av Leigh Bardugo*
(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
The Language of Thorns av Leigh Bardugo
Den här boken är magisk!! 6 sagoberättelser från Bardugos Grishaverse med illustrationer på varje sida som byggs upp till en hel bild i slutet av varje berättelse.

FAVORIT
Liten parlör för älskande av David Levithan
En bok full med vackra texter som kan läsas som enskilda texter eller som en hel berättelse. Levithan träffade rakt i hjärtat flera gånger.

BESVIKELSE
Silver Mask av Holly Black, Cassandra Clare
Jag har gillat de tidigare delarna i den här serien, men just Silver Mask hade jag svårt för. Det gick trögt för mig under mer än hälften av handlingen och när den väl plockade upp fart var boken utläst. 

FAVORIT OMSLAG

23719270

--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

November kommer bli en sådan där månad då jag ska prova att bli sjukt organiserad. De här två sista månaderna på året kommer bli väldigt intensiva för mig och om jag vill ha många bollar i luften behövs lite ordning och reda. ^^

Hur var oktober för er? Några bra böcker lästa?

1 kommentar: