måndag 2 oktober 2017

Månadsrapport September -17

Det var länge sedan jag hade en sådan bra månad som september var för mig. Det har varit fullt med studier jag gillar, bra böcker jag läst ut (även om jag inte kom upp i mitt 12-böcker-per-månad-mål), en del kreativitet (se mer längst ner i inlägget) och många kulturbesök på museum och så klart Bokmässan.

IMG_2995
(Böcker som inte är med i bilden: Harry Potter and the Philsopher's Stone, Harry Potter and the Chamber of Secrets, Harry Potter and the Prisoner of Azkaban)

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 2732
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: -
Lästa böcker: 8
Omläsningar: 3

Goodreads Reading Challenge: 104/100 - har klarat denna utmaning!

Påbörjade serier: 1
Avslutade serier: -
  1. Good Omens av Terry Pratchett, Neil Gaiman
  2. Harry Potter and the Philospher´s Stone av J. K. Rowling, Stephen Fry
  3. Flame in the Mist av Renée Ahdieh 
  4. The Darkest Part of the Forest av Holly Black
  5. Harry Potter and Chamber of Secrets av J. K. Rowling, Stephen Fry
  6. Quiddich Through the Ages av J. K. Rowling
  7. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban av J. K. Rowling, Stephen Fry
  8. Färgen på drömmar av Ruta Sepetys

(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
Good Omens av Terry Pratchett, Neil Gaiman
Jorden är på väg mot armageddon och den som kommer bestämma utgången är Antikrist aka 11-åriga Adam. Jag älskar att läsa omtolkningar och böcker om änglar och demoner och Good Omens erbjuder båda. 

FAVORIT
Harry Potter-serien av J. K. Rowling, uppläst av Stephen Fry
Jag har börjat lyssna på Harry Potter den här månaden och lyckades ta mig igenom de första tre. Helt fantastiskt att vara tillbaka i denna magiska värld!

BESVIKELSE
-

FAVORIT OMSLAG

23308087

--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Som det ser ut så kommer oktober att bli en månad då jag kommer vara mest upptagen med skolan. Har två tentor i slutet av månaden och har en hel del kurslitteratur att komma igenom innan dess. Men jag hoppas ändå på att hinna med lite olika projekt.

Häromveckan la jag upp på mitt instagramkonto en bild på ett bokfodral jag har jobbat med under några veckor. Det blev bättre än vad jag förväntade mig och just nu vill jag bara ha fler - fast i andra färger, mönster och storlekar!


Hur har september varit för er? Läste ni några bra böcker?

2 kommentarer:

  1. Ruta Sepetys böcker är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  2. Härligt med Harry Potter! Vet inte hur många gånger jag har läst om dem :)

    SvaraRadera