onsdag 11 oktober 2017

Läsningen just nu


Det är lite galet egentligen att hur väl jag än planerar så tar vissa saker mer tid än vad jag trodde från början. Den senaste veckan har det varit väldigt intensivt på skolfronten med ett grupparbete (som inkluderar studiebesök på Moderna museet, skriva en presentation och redovisa den på mindre än 48 h) och sedan dubbla seminarium den här veckan. Idag har jag sista seminariet i en av mina kurser och efter det så kommer det bli tentaskrivning hemma - vilket kommer bli så himlans härligt! Tentaveckor kan bli rätt så intensiva, men skönt att vara hemma. ^^

Då jag har mitt sista seminarium idag och relativt lite läsning till den (som jag sköt upp till två timmar innan seminariet börjar) så kunde jag både igår och idag läsa en hel del. Igår påbörjade jag och läste ut Roar av Cora Carmack och då jag inte hade något annat att läsa och timmar att spendera inne i stan, passade jag på att gå in på SF-bokhandeln där jag hittade Nemesis av Brendan Reichs.

Nemesis är en bok vad jag har förstått från läsningen än så länge en science fiction med dystopi-vibbar. Den handlar om två huvudkaraktärer som varje år de har fyllt jämnt så har de blivit mördade, och nu efter deras 18-årsdag börjar saker uppdagas som gör att det finns en orsak varför de alltid vaknar upp oskadda och utan en skråma varje gång det händer.
   Den är riktigt bra än så länge. Jag älskar mysteriet med morden och karaktärerna. Förhoppningsvis så kommer jag att ha läst ut den tills imorgon.

Vad läser ni just nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar