fredag 6 oktober 2017

Läsa i helgen #5

Är det bara som jag tackar något högre väsen att det äntligen är fredag? Jag har haft en superstressig vecka med två seminarium och en redovisning i skolan (plus föreläsningar) och idag är första dagen jag kan ta ett djupt andetag och ta det lugnt. Har en planerad lunch med en kompis och ska även klippa håret (lyx!) och avslutar dagen med ett zumbapass, pizza och läsning i sängen. Förtjänar det utan tvekan!

Läsningen idag och under helgen kommer bli väldigt fokuserad på litteratur jag behöver ta mig igenom inför nästa vecka. En klassiker jag ska ha till ett seminarium på måndag, en bok jag ska ha läst för min fantasycirkel och en novellsamling jag läser lite i varje kväll just nu.



- Mot fyren av Virginia Woolf
Detta är första boken jag kommer läsa av Woolf. Har hört mycket om henne, och ser faktiskt fram emot att få läsa den även om det är för skolan.

- Roar av Cora Carmack 
Månadens bok för min fantasycirkel. Har hört lite blandat om den, men gillar själva konceptet med en värld drabbad av stormar och folk som kan kontrollera dem.

- Slasher Girls and Monster Boys redigerad av April Genevieve Tucholke
En skräck-novellsamling baserade på klassiska skräck-berättelser. Har redan läst de två första och de är läskiga!

Vad läser ni i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar