torsdag 1 juni 2017

Månadsrapport Maj -17

Som jag skrev i månadsrapporten för april har maj varit full med bokrelaterade event och händelser. Jag träffade båda mina bokcirklar (en som läser fantasyböcker och en som läser seriealbum) vilket var hur kul som helst. Fika gott och prata böcker kan nog vara bland det bästa som finns. Utöver det var jag på en författarkväll hos Natur & Kultur där författare från nämnda förlag plus B. Whalströms, Semic, Opal och Berghs förlag var med. Träffade många bokbloggare där jag inte har sett på flera år och författarnas samtal var intressanta. Jag spenderade även en hel helg att vara volontär (för fjärde gången!) på Stockholms internationella seriefestival - lika roligt som vanligt och det var så härligt att hitta så mycket. Jag ser redan fram emot nästa års festival!

När det kommer till läsningen under månaden läste jag väldigt mycket i början, men jag fick en svacka i slutet som fortfarande håller i sig. Håller just nu på med en palettrensare (nöjesläsning utan krav på något sätt) för att få lite andningsrum innan jag går tillbaka till läshögen som växer på mitt sängbord.

IMG_2904


MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 4071
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 4
Lästa böcker: 8
Omläsningar: 3

Goodreads Reading Challenge: 62/150

Påbörjade serier: 1
Avslutade serier: -
  1. The Hidden Oracle av Rick Riordan*
  2. Drums of Autumn av Diana Gabaldon
  3. The Dark Prophecy av Rick Riordan
  4. Pip Barlett's Guide to Unicorn Training av Jackson Pearce, Maggie Stiefvater
  5. A Court of Thorns and Roses av Sarah J. Maas*
  6. A Court of Mist and Fury av Sarah J. Maas*
  7. Lägret av Lena Ollmark
  8. Throwaways Vol 1 av Caitlin Kittredge m.fl. (seriealbum)
  9. In Real Life av Cory Doctorow, Jen Wang (seriealbum)
  10. Antigoddess av Kendare Blake
  11. Ms Marvel Vol 5: Super Famous av G. Willow Wilson m.fl. (seriealbum)
  12. Saga Vol 7 av Brian K. Vaughan, Sofia Staples (seriealbum)
(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
Saga Vol 7 av Brian K. Vaughan, Sofia Staples
Den här volymen var svaret på alla mina förhoppningar! <3<3

FAVORIT
In Real Life av Cory Doctorow, Jen Wang
Jag är svag för berättelser som på olika sätt tar upp flera aspekter av ett ämne, i detta fall online gaming. 

BESVIKELSE
Throwaways Vol 1 av Caitlin Kittredge m.fl.
Fattade inte så mycket av denna och kommer inte fortsätta med serien.

FAVORIT OMSLAG

30145666

--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Min sommarledighet sätter fart på måndag nästa vecka tillsammans med min planerade sommarläsning. Jag kommer även sätta fart med mitt körkort och försöka skaffa det innan hösten kommer. Får se om jag hittar på något speciellt. ^^

Hur har maj varit för er? Läste ni några bra böcker?

1 kommentar: