måndag 29 maj 2017

Sommarläsningsenkät

En enkät gjord av Lyrans Noblesser har cirkulerat den senaste veckan, och då vi är så nära sommaren och jag är väldigt taggad inför min sommarläsning tänkte jag att den kunde vara kul att göra. ^^


1. Brukar du läsa mer eller mindre, eller som vanligt på sommaren?


De senaste somrarna har jag varit upptagen med olika praktiker så min läsningar har varit ungefär som årets övriga månader. Men denna sommar är jag i stort sett ledig (ska plugga till körkort dock) så jag hoppas få mycket mycket mer läst!

IMG_2225

2. Läser du samma typ(er) av böcker som under övriga delar av året, eller läser du något speciellt på sommaren?

Jag brukar läsa samma typer av böcker året om, med en liten ökning av mer lättsamma böcker under sommaren.

3. Beskriv den ultimata sommarläsningsplatsen! Inkludera gärna smaker, dofter o s v.

Min ultimata sommarläsningsplats är inte riktigt bestämd ännu. Vad jag föredrar dock är en plats med som bäst beskrivs som "lagom". Inte för varm eller kall, inte för mycket sol eller skugga. Jag gillar dock när det väldigt lugnt omkring mig utan några distraktioner. Gärna med lite tända doftljus och något att dricka.

4. Vilken bok är perfekt för en slö dag på stranden/i hängmattan?

Vilken bok som helst av Agatha Christie eller ett seriealbum.

Par i brott

5. Berätta om en bra bok som utspelar sig på sommaren!

Alla böcker skrivna av Sarah Dessen? Haha, de är iallafall dem jag tänker direkt när det är böcker som utspelar sig på sommaren.

1 kommentar:

  1. Haha åh det där med körkort känns igen... känns ju aldrig RIKTIGT som att man behöver det när man bor med bra kollektivtrafik a la Stockholm & Uppsala, så man bara skjuter på det. Annat än känslan av "ah men det booorde ju vara bra att ha ändå", dårå ;)

    SvaraRadera