torsdag 16 februari 2017

Listan om mornar.


När går du upp?
Jag är den där typen av person som vaknar innan solen går upp (och som skryter om det). Men oftast så brukar jag ligga kvar i sängen någon timme - antingen med en bok eller med mobilen.

Vad är det första du gör varje morgon?
Kollar mina favoritappar och kör sedan på meditation minst femton minuter och, om jag har tid, lite yoga.

Hur lång tid spenderar du i badrummet varje morgon?
Inte mer än tio minuter. Borstar bara tänderna och tvättar ansiktet.

Är frukost viktig?
Megaviktigt! När jag har lite mer tid på morgon älskar jag att lycka till frukosten med yoghurt och müsli, juice, fullkornsbröd med färstkost/Oatly Påmackan och avokado. NOM NOM! Annars, om jag har bråttom, blir det typ bara vanligt macka med något pålägg och något att dricka.

Är du morgontrött?
Vad innebär det att vara morgontrött? ^^ Visst, om jag inte har fått sova tillräckligt mycket är jag trött på morgonen men annars har jag som mest energi just då.


Vad har du för alarm?
Nada alarm här.

Hur ser en perfekt morgon ut?
Den perfekta morgonen för mig är när jag har en hel dag ledigt och kan ta mig tid för allt. Ett bad med en bra bok och en härligt doftande badbomb. Frukost med en bra bok. Fortsätta ligga i sängen och läsa under flera timmar. En perfekt morgon för mig inkluderar alltid en bok. ^^

Vad är det bästa med morgonen?
Att det är starten på en ny dag.

Hur går du helt klädd på morgonen?
Kattpyjamas och fluffig morgonrock.

Listan är lånad från La Linda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar