lördag 13 augusti 2016

3 x minirec: Spirit Bound, The Nightmare Dilemma, Every Last Breath

Spirit Bound av Richelle Mead
Serie: Vampire Academy #5
Sidantal: 489
Utgiven: 2010
Språk: Engelska
Betyg: 4/5 stjärnor

Trots att jag gillar alla böckerna i Vampire Academy-serien så är Spirit Bound den jag tycker minst om. Det beror inte på att den inte är bra, utan på grund av det är överdrivet mycket drama i den. Jag gillar drama men ibland kan det bli för mycket, speciellt när det känns som om hela handlingen centrerar kring ett drama.


Det bästa med boken: karaktärerna.
Vad jag blev besviken på: allt drama.

-----------------------------------------------------------------------------------------

The Nightmare Dilemma av Mindee Arnett
Serie: Arkwell Academy #2
Sidantal: 384
Utgiven: 2014
Språk: Engelska
Betyg: 3.5/5 stjärnor

Vad är egentligen bättre än en internatskola för magiska tonåringar och ett mord att lösa? Speciellt när huvudkaraktären i berättelsen är Dusty, en mara som livnärs sig på drömmar. Spänningen var utan tvekan på topp under handlingen.

Men mest av allt tyckte jag att The Nightmare Dilemma var en mysig bok att läsa. Jag drogs in inte i mysteriet även om jag njöt av det. En bra bok och uppföljare helt enkelt. Det kommer bli spännande att se vad den sista boken kommer att erbjuda.


Det bästa med boken: karaktärerna och mysteriet.
Vad jag blev besviken på: att jag inte drogs in mer i boken.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Every Last Breath av Jennifer L. Armentrout
Serie: The Dark Elements #3
Sidantal: 400
Utgiven: 2015
Språk: Engelska
Betyg: 4/5 stjärnor

Utan tvekan är Every Last Breath den bästa boken i hela den här serien! Jag älskar hur spännande den är och att triangeldramat faller bort en bit in - det gjorde boken helt klart mindre dramatiskt.

Något jag tänkte på under läsningen var hur mycket Layla har utvecklats under seriens gång. Hon har redan från början varit självständig men nu känns hon mycket mer trygg i sig själv, vilket är ett stort plus.



Det bästa med boken: Roth, Layla och slutet.
Vad jag blev besviken på: ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar