fredag 29 juli 2016

House Rules

House Rules av Chloe Neill
Serie: Chicagoland Vampire #7
Sidantal: 352
Utgiven: 2013
Språk: Engelska
Betyg: 4/5 stjärnor

Obs! Se upp för spoilers från tidigare delar i serien!

House Rules

Jag har börjat fundera lite på hur lång den här serien egentligen kommer att bli. För ögonblicket finns det 13 planerade böcker (med #13 som kommer ut nästa år) och då har jag tekniskt sett bara kommit halvvägs. Missförstå mig inte - jag tycker att Chicagoland Vampires-serien är riktigt underhållande och bra. Men ibland kan serier bli för långa... hoppas bara på att alla böcker i resten av serien kommer hålla samma nivå som House Rules!

Det är mycket som är på gång i Chicago just nu. Merit har fått ett uppdrag att ta reda på vad som hänt med de vampyrer som har försvunnit på gatorna, samtidigt som de högsta ledarna inom vampyrvärlden vill ta kontrollen över Cagogan House (som Merit tillhör). Hur kommer allt att sluta?
   Är rätt så kortfattad om handlingen för den här boken, för om jag gav mer detaljer så blir det mycket spoilers - och det vill vi ju inte!

Något som stod ut för mig under läsningen var att det hände något hela tiden och att spänningen alltid var på topp. Det är så mycket som står på spel i House Rules och oavsett vad som händer så visste jag redan tidigt att det skulle finans en vändningspunkt här som skulle sätta resten av serien på en ny kurs. Kan ju lugnt säga att jag inte blev besviken på den punkten!

Som sagt, det händer ju mycket i boken och Merit ställs nog inför några av sina största utmaningar, både när det kommer till hennes förhållanden till andra och att hon befinner sig i en svår situation utan någon utväg i sikte. Jag tycker utan tvekan att hon möter dessa motgånger med framgång. Det jag gillar så mycket med Merit är hur hon tänker och bryr sig personerna runt omkring henne.

Jag är så himla taggad på att fortsätta med serien efter House Rules. Främst vill jag veta vad om vissa saker som har hintas om verkligen kommer att hända (och det är några riktiga spännande grejer!). Kan inte låta bli att rekommendera den här serien och House Rules.


Det bästa med boken: alla vändningar och spänningen!
Vad jag blev besviken på: ...

Varför jag rekommenderar den här boken: för att House Rules är en riktigt bra skriven bok som verkligen visar vad en bra vändpunkt är.

Andra delar i serien:
1. Some Girls Bite
2. Friday Night Bites
3. Twice Bitten
4. Hard Bitten
5. Drink Deep
6. Biting Cold
7. House Rules
8. Biting Bad
9. Wild Things
10. Blood Games
11. Dark Debt
12. Midnight Marked
13. Blade Bound

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar