söndag 24 juli 2016

Book Haul - Recex & SIS

Under tiden jag tog en paus från bloggen hann jag verkligen samla på mig en hel del böcker från lite olika ställen, och på grund av det stora antalet blir jag tvungen att dela upp book haulen i två delar! I den här första delen kommer jag visa upp de recex jag har fått från olika förlag samt de serier jag köpte på Stockholms Internationella Seriefestival som jag var på under maj. Den andra delen kommer innehålla alla böcker jag har köpt via bokhandlar (irl och nätet).
   Let´s get on to the books!

IMG_2627

- Drakarna av Julie Kagawa
Jag är ett stort fan av Kagawas böcker (The Iron Fey och Blood of Eden hör till mina favoritserier!) och jag är verkligen glad att jag fick chansen att läsa Drakarna på svenska. Har redan läst boken, så se fram emot en recension snart!

- Riddare av det lånade mörkets av Dave Rudden
Ett pressutskick från Modernista. Även denna utläst och recension kommer inom kort.

- Du, bara av Anna Ahlund
Andra pressutskicket jag fick, denna gång från Rabén & Sjögren. Jag har inte läst den ännu, men har hört riktigt bra saker om den från andra.

- George av Alex Gino
Jag har velat läsa George ändå sedan jag hörde talas om den. Längtar så efter att få läsa den!

- Om jag var din tjej av Meredith Russo
Läste ut den här boken i stort sett så fort jag hade fått den. Bra och tankeväckande. Recension kommer snart.

Tack till HarperCollins Nordic, Modernista, Rabén & Sjögren, Lilla Piratförlaget och Lavendel Lit för recensionsexemplaren och pressutskicken! 

IMG_2626

- Mjau! av Natalia Batista
Jag gillar ju Batistas manga Sword Princess Amaltea så när jag såg att hon sålde Mjau! på festivalen slog jag till!

- Roller Girl av Victoria Jamieson
En serieroman som handlar om roller derby, att växa upp och vänskap. Jag har redan läst den här serieromanen och gillat den riktigt mycket. Recension kommer.

- Perkeros: Diabolus in musica av JP Ahonen, KP Alare
Redan när Perkeros kom ut under förra året var jag intresserad av den, dock köpte jag den inte då. Men i år så slog jag till! Om jag har förstått saken rätt så ska den handla om musik, men jag vet ännu inte på vilket sätt. *förväntansfull*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar