torsdag 5 maj 2016

Sommarläsning ♥

Igår var första dagen på hela året då jag lämnade min jacka hemma. Inser ni vilket stort ögonblick det är? Sommaren har kommit!! Och med det har jag bestämt för har komma i stämning - genom att läsa lite mer böcker med somriga teman.

Till en början har jag tänkt att jag ska ta och läsa ut alla mina (tre) Sarah Dessen böcker, som har stått i mina hyllor ett tag. De böckerna jag äger är Mycket mer än så, Du glömde säga hejdå samt Allt och lite till. Av alla hennes böcker har jag bara läst Blunda och hoppa samt Mitt perfekta liv, vilka jag har gillat väldigt mycket. Jag tycker de är helt perfekta att läsa nu på sommaren eftersom det är lättlästa och underhållande. Just nu läser jag Mycket mer än så.


Sedan har jag ju också mina böcker av Astrid Lindgren att läsa samt de böcker jag läser för min praktik. Om det är så att jag har tid över så kommer jag nog rikta in mig mot att läsa en hel del contemporary. Är inte direkt på humör för något tungt, inte med solen ute!

Vad ska ni läsa i sommar?

1 kommentar:

  1. När solen är framme läser man oftast lite lättare böcker :)

    SvaraRadera