onsdag 4 maj 2016

Maj TBR

Som förhoppningsvis många andra fick jag höra många Astrid Lindgren berättelser när jag var liten. Min favorit var utan tvekan Pippi Långstrump. Det gick så långt att jag fick böckerna lästa för mig och tittade på filmerna (både tecknare och inspelade). Jag har också något vagt minne av hur jag gick till skolan med rosiga kinder och målade fräknar... Jag kanske var något besatt?

Men i alla fall, det är vad jag minns av min Astrid Lindgren-barndom. Jag kommer inte ihåg om jag någonsin läste/hörde hennes andra verk men nu när jag är vuxen tänkte jag att det var dags att ta tag i det. Vilket innebär att jag ska ta och läsa ut alla Astrid Lindgren-berättelser jag har i mina bokhyllor!

IMG_2560

De böcker/noveller jag ska läsa: 
Märit
Prinsessan som inte ville leka
Luise Justine Mejer
Tu tu tu! 
I skymningslandet
- Bröderna Lejonhjärta
- Mio, min Mio
- Ronja Rövardotter

Har ni några böcker ni vill läsa under maj?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar