fredag 22 april 2016

Heart in a Box

Heart in a Box av Kelly Thompson
Illustratör: Meredith McClaren
Sidantal: 160
Utgiven: 2015
Språk: Engelska
Betyg: 5/5 stjärnor!

IMG_2554

Anledningen till att jag köpte Heart in a Box var för att Meredith McClaren var illustratören. Jag hade sett ett annat av hennes seriealbum som verkade intressant, men var lite tveksam att köpa det eftersom den är första delen i en serie. Det var då jag såg Heart in a Box och tänkte att jag skulle satsa på den först - och det är verkligen inget jag ångrar!

Vad ska du egentligen göra när ditt hjärta går i bitar och du försöker hitta tillbaka till hur du ska leva ditt liv? Det är i stort vad det här seriealbumet handlar om. Huvudkaraktären heter Emma och har fått sitt hjärta krossat av sitt ex. Genom handlingen får läsaren följa Emma och hur hon hittar varje bit igen - bokstavligen.

Det som fick mig att älskade det här seriealbumet så mycket är hur Thompson och McClaren använder konceptet med ett krossat hjärta och hur de sedan går in djupare i hur olika relationer kan fungera. Kärlek kan se ut på många olika sätt och jag tycker att de visar det på ett otroligt kreativt och insiktsfullt vis.

Sedan drogs jag också in fort i berättelsen av McClarens bilder. De gav verkligen liv åt berättelse och det känns också som om hon med sina bilder skapade varje tänkbar situation. Jag gillade också att hon inte gjorde Emma så smal och ha stora bröst - som finns i många andra seriealbum. Det känns så mer realistiskt när det är lite varierat.

Det finns många fler anledningar till varför jag älskar Heart in a Box så mycket, men dessa är några av dem. Jag tror också att de som inte har läst den gillar den mer om de inte vet så mycket om handlingen. Så därför avslutar jag denna recension med orden: läs den nu!!! (3 utropstecken, jag menar allvar,)


Det bästa med boken: Allt! <3
Vad jag blev besviken på: Nada!

Varför jag rekommenderar den här boken: För att den är perfektion! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar