lördag 23 april 2016

Bokbloggsjerka 22-25 april

jerka11
Har du ett genuint intresse för böcker? Bloggar du om böcker/litteratur/författare? Eller skriver du kanske ett och annat inlägg som har med ovanstående att göra? Då är du välkommen att delta i det som jag kallar för ”Bokbloggsjerka”.

Vad är du mest sugen på att läsa just nu (oavsett om du har boken/novellen/dikten/etc. i din ägo eller ej).

Den boken jag inte kan vänta att lägga mina händer på är The Hidden Oracle av Rick Riordan! Men tyvärr kommer den först ut den 3 maj... sure, det är mindre än två veckor dit, men jag längtar ändå efter den otroligt mycket. 

En annan bok jag är sugen på att läsa är A Thousand Nights av E. K. Johnston. Jag är osäker på om boken är en omtolkning, men jag får en känsla av Tusen och en natt och Blåskägg när jag läser handlingen. Jag får helt enkelt läsa en och se vad den handlar om!

Vad är du sugen på att läsa just nu?

1 kommentar:

  1. Rick Riordan är en författare som jag är nyfiken på! Tror att han skriver den typ av böcker som jag skulle tycka om :)

    SvaraRadera