onsdag 16 mars 2016

Stone Cold Touch

Stone Cold Touch av Jennifer L. Armentrout
Serie: The Dark Elements #2
Sidantal: 464
Utgiven: 2014
Språk: Engelska
Betyg: 3.5/5 stjärnor

Obs! Se upp för spoilers från tidigare delar i serien!

Stone Cold Touch

Jag börjar tro att paranormal romance är något av ett guilty please för mig. Stone Cold Touch läste jag bara på ett svep och även om jag kanske inte föll för vissa delar av boken så njöt jag verkligen av läsningen.

Boken tar upp handlingen efter en liten tid efter White Hot Kiss och Layla försöker hålla ihop sitt liv nu när demonen Roth är borta. Hon får mycket stöd från barndomsvännen (och gargoylen) Zayne, men på grund av hennes förmåga att ta själar från de hon rör vid kan hon inte vara tillsammans med honom.

Som vanligt med Armentrouts böcker så finns det en spänning genom hela boken som bara ökar mot slutet. Spänningen och allt som hände var helt klart det bästa med boken! (och Roth så klart.)

Karaktärsmässigt tycker jag att Layla har utvecklats sedan White Hot Kiss där jag i min recension klagade på hur hon hela tiden ber om ursäkt. I Stone Cold Touch är hon inte alls så, utan står mer på egna ben och jag gillar helt klart den utvecklingen. Samtidigt tycker jag lite synd om Layla för allt hon går igenom.

Av ren princip brukar jag väldigt ofta vara emot triangeldrama i böcker - helt enkelt för att jag tycker att det blir för mycket och för att det tar över handlingen. Det är väldigt sällan jag gillar något triangeldrama men jag tycker att Armentrout får det att fungera. Trots att jag har min favorit så kan jag förstå varför Layla har känslor för båda och varför hon har svårt att välja.

Stone Cold Touch är helt klart en bra uppföljare som bara höjer ribban för den här serien. Kan inte vänta på att få läsa den avslutande delen!


Det bästa med boken: spänningen och karaktärerna.
Vad jag blev besviken på: triangeldramat.

Varför jag rekommenderar den här boken: för att trots att Armentrout har med några klichéer för ungdomsböcker så får hon dem att fungera samt för att den här boken är riktigt bra!

Andra delar i serien:
1. White Hot Kiss
2. Stone Cold Touch
3. Every Last Breath

Mellanböcker:
0.5. Bitter Sweet Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar