onsdag 2 mars 2016

Mars TBR

Eftersom februari gick riktigt bra när det kom till att planera min läsning så kör jag på samma koncept även nu i mars. Även denna månad väljer jag ut ett antal olästa böcker från min bokhylla varav två böcker (för den här gången) är nonfiction och en annan bok är en klassiker.

IMG_2235

Böckerna jag vill läsa under mars:
- Endlessly av Kiersten White
- Partials av Dan Wells
- Wings of the Wicked av Allison Courtney Moulton
- Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt
- Cirkeln av Mats Strandberg, Sara Elfgren Bergmark
- Around the World in Eighty Days av Jules Verne
Kodnamn Verity av Elizabeth Wein
Opposition av Jennifer L. Armentrout
- Lies We Tell Ourself av Robin Tally
Start som en björn, snabb som en örn av Kalle Zackari Wahlström
- Ja jag har mens, hurså? av Clary Henry
- Mademoiselle Oisau kommer tillbaka av Andrea de la Barre de Nanteuil, Lovia Burfitt

Månadens klassiker är Around the World in Eighty Days av Jules Verne, vilket är en bok jag har sett flera adaptioner på men aldrig läst boken. Det kommer jag ändra på den här månaden! De nonfictionsböcker jag har valt ut är (återigen) Ja jag har mens hurså? av Clara Henry samt Stark som en björn, snabb som en örn av Kalle Zackari Wahlström.

Utöver det så kommer jag under mars fokusera på att läsa hyllvärmare samt de böcker jag inte hann med under februari.

Finns det någon/några speciella böcker ni ska läsa under mars?

2 kommentarer:

  1. Kodnamn Verity av Elizabeth Wein är verkligen en jätte bra bok. Måste läsa om den snart. Jag vill jätte gärna läsa Frankenstein och Unprooted. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har läst ut den nu och håller verkligen med - den är verkligen en jättebra bok!

      Radera