torsdag 4 februari 2016

White Hot Kiss

White Hot Kiss av Jennifer L. Armentrout
Serie: The Dark Elements #1
Sidantal: 400
Utgiven: 2014
Språk: Engelska
Betyg: 4/5 stjärnor

White Hot Kiss 1

Det känns som om Armentrout skriver om allt som finns och med just White Hot Kiss skriver hon fantasy med lite paranormal romance inslag. Och om jag ska vara ärlig så är världen i boken nog en av mina favoriter av henne.

White Hot Kiss handlar om sjuttonåriga halvdemonen-halvgargoylen Layla. Hon har växt upp med en gargoylefamilj som fungerar som beskyddare över människor mot demoner som invaderar världen. Layla vill inget annat än att höra till, men på grund av att hon bara är halv gargoyle kan inte göra det. Så hon försöker leva ett vanligt liv i skolan med kompisar och läxor. Men allt vänt upp och ner när hon träffar Roth.

Det jag gillar så mycket med boken är konceptet med demoner och gargoyles (med lite änglar på sidan). Det känns väldigt fräscht och unikt. Även hur Armentrout väver in Laylas berättelse med dem var en härlig tvist som jag ser fram emot att få veta mer om!

Något jag blev lite irriterad på längre fram i boken var hur ofta Layla bad om ursäkt. Ibland för helt värdelösa saker! Jag vet inte om Armentrout har gjort det medvetet - för att Layla senare kommer växa som karaktärer och bli mer säker på själv, men jag hoppas verkligen på det. Tror inte att jag skulle orka med två till böcker där hon ber om ursäkt hela tiden.

Men utöver Laylas beteende tyckte jag att White Hot Kiss var riktigt bra och jag gillade helt klart kärleksintresset/na. Har lite känsla av triangeldrama över sig, men jag kan strunta i det eftersom jag faktiskt gillar hur Armentrout skildrar det hela.

Nu ska jag (i skrivande stund) fortsätta med uppföljaren Stone Cold Touch och se vad som kommer hända med Layla, Roth, Zayne och de andra!


Det bästa med boken: konceptet och handlingen.
Vad jag blev besviken på: alla ursäkter.

Varför jag rekommenderar den här boken: för den innehåller ett koncept med demoner som känns nytt och fräscht.

Andra delar i serien:
1. White Hot Kiss
2. Stone Cold Touch
3. Every Last Breath

Mellanböcker:
0.5. Bitter Sweet Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar