måndag 22 februari 2016

Heart of Stone

Heart of Stone av Kelly Keaton
Serie: Gods & Monsters #4
Sidantal: 284
Utgiven: 2015
Språk: Engelska
Betyg: 2/5 stjärnor

Obs! Se upp för spoilers från tidigare delar i serien:

Heart of Stone

När jag hörde talas om Heart of Stone såg jag verkligen fram emot att få läsa den, eftersom jag älskade de tre första böckerna i serien. Tyvärr var nog mina förhoppningar lite för höga eftersom jag inte alls fastnade för berättelsen.

Boken tar upp handlingen bara några månader efter slutet i The Wicked Within. Ari bor fortfarande kvar i New 2 och lever sitt liv med skola, träning, familj och vänner. Men en dag då hon väntar på att Archer ska komma dyker bara en medvetslös Apollo upp och jakten på baby Archer börjar.

Mitt största problem med Heart of Stone är att jag inte tycker att den medför något nytt till serien. Ingen utveckling, inget direkt nytt i handlingen och den slutade väldigt likt hur den började. Det jag tycker bäst om är karaktärerna och miljön. Ari är fortfarande en cool huvudkaraktär och att få se mer av världen Keaton har byggt upp.

Inte direkt min kopp med te men var ändå bra på sitt vis. Jag tror dock att om Keaton kommer ge ut fler böcker i serien så kommer jag nog inte att läsa dem. Känner helt enkelt ingen vilja att veta mer.


Det bästa med boken: karaktärerna.
Vad jag blev besviken på: avslutningen.

Andra delar i serien:
1. Darkness Becomes Her
2. A Beautiful Evil
3. The Wicked Within
4. Heart of Stone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar