lördag 13 februari 2016

Carry On

Carry On av Rainbow Rowell
Sidantal: 522
Utgiven: 2015
Språk: Engelska
Betyg: 5/5 stjärnor!!

Carry On

Berättelsen om Simon och Baz började redan i Rowells bok Fangirl och redan då blev jag väldigt betagen av dem och såg verkligen fram emot Carry On. Det finns flera faktorer varför Carry On är en av bästa böcker jag har läst de senaste åren. En av dem är att jag nu har läst om den flera gånger - och det är minst lika bra för varje gång jag läser den!

Carry On handlar om Simon Snow, en trollkarlselev som bor med sin ärkefiende, inte kan utföra en enda ordentlig trollformel och ska försöka att rädda världen från. Den handlar egentligen om mycket mer än det, men tänkte att det var bäst att inte spoila allt som händer!

Handlingen och världen påminner en del om Harry Potter (en fanfic kanske?), men jag bryr mig faktiskt inte mycket om det. Vilken bok med en magikerskola/internat påminner inte om HP idag? Jag tycker Rowell lyckats köra sitt eget race och har skapat karaktärer som står på egna ben. Det är faktiskt på grund av karaktärerna som gör att jag gillar den här boken så mycket! De är helt enkelt för underbara!

Boken är karaktärsdriven och är skriven från flera PoVs. Av alla karaktärer som är med i boken tycker jag bäst om Baz för han är så härlig! Gillar hans personlighet, attityd och historia som alla är väldigt detaljerade i berättelsen. Simon, Agatha och Penny gillade jag också, men Baz är min ultimata favorit.

När det kommer till själva romansen i berättelsen kan jag bara säga att jag blev överraskad. Trodde från början att de inte skulle passa ihop men efter några kapitel ändrade jag mig och i slutet var jag helt övertygad om att de är perfekta för varandra! *all the fells*

Carry On är en bok som överraskade mig på flera sätt, men det jag blev mest förvånad över hur mycket jag faktiskt gillade den. Jag rekommenderar den här till alla som vill ha en annorlunda bok som inte har några gränser!


Det bästa med boken: Baz och Simon!!
Vad jag blev besviken på: att Baz inte dök upp i handlingen på ganska länge!

Varför jag rekommenderar den här boken: 

Andra böcker av jag läst av Rainbow Rowell:
Eleanor & Park
Fangirl
Landline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar