söndag 28 februari 2016

Book Haul - Bokrea Edition!

Här kommer book haulen med mina fynd från bokrean. Lyckades hitta en hel del böcker i år som jag helt klart ser fram emot att få läsa. De flesta av böckerna är från Science Fiction Bokhandeln, men jag hittade även fynd på Akademibokhandeln, Bokus och Adlibris.

IMG_2204

- Start som en björn, snabb som en örn av Kalle Zackari Wahlström
Det här är en bok Elen på Bokpotaten har skrivit riktigt bra om. Blev småintresserad av den då men när jag läste beskrivningen i butik blev jag jätteintresserad! Nu när jag blir allt mer intresserad av träning tror jag att den här kommer passa perfekt för mig. Funderar på att läsa den under april som min nonfictionbok för månaden.

The Adventures of Superhero Girl av Faith Erin Hicks
Enda anledningen till varför jag köpte den här boken var för att jag bara någon timme tidigare hade sett en bild av den på Rainbow Rowells instagram. Hon gillade den och nu hoppas jag också på att jag kommer gilla den!


IMG_2205

- Silver in the Blood av Jessica Day George
Fastnade för omslaget - det var det typ.

- Wings av Elizabeth Richards
Köpte första boken i serien Black City på förra årets bokrea och har tänkt skaffa hem hela serien för ett litet serie-maraton, så då var det helt perfekt att jag hittade denna på Science Fiction Bokhandeln!

- The Girl with the Windup Heart av Kady Cross
Tänker äntligen avsluta den här serien! Plus, omslaget är så himla fint!!


IMG_2206

- The Queen of Dreams av Peter Hamilton
Gillar verkligen det här omslaget - det skiftar helt i guld, svart och vitt vilket är superfint! Handlingen verkar också bra och då det är ganska stor text i butik tror jag att den blir snabbt utläst.

- Fiendish av Brenna Yovanoff
Varit intresserad av Yovanoffs böcker i flera år nu men aldrig tagit mig tiden att läsa dem. Så då var det helt perfekt att jag att jag hitta denna på rean!

- Legacies av Mercedes Lackey, Rosemary Edghill
Vad är en bokrean utan en bok om en internatskola i en magisk värld?


IMG_2230

- Denna dagen, ett liv av Jens Andersen
En biografi om Astrid Lindgren, helt klart något alla måste läsa någon gång!

- Perfect Ruin av Lauren DeStefano
Någon gång måste jag läsa någon av DeStefanos böcker, och då kommer det antagligen bli denna eller Wither.

- Den ökända historien om Frankie Landau-Banks av E. Lockhart
Har hört många, många bra saker om Lockharts böcker och känner att jag måste läsa den rätt så snart! 

- Främlingen av Diana Gabaldon
Boken bakom Outlander tv-serien (inte för att jag har sett den ännu). Handlar om tidsresor och kärlek och jag känner att jag måste, måste, måste läsa den! 

- Pojken som svävade av John Boyne
Har tittat på den här boken i flera år, och eftersom den var med på rean tog jag det som ett tecken på att jag ska skaffa hem den. ^^ 

Det var allt från årets bokrea! Lyckades ni hitta något fynd? Berätta gärna i en kommentar!

8 kommentarer:

  1. Mycket tjusigt här, hoppas du gillar Kalles bok <3 Jag stod och pillade på Pojken som svävade så många gånger, men bestämde mig för att låta den ligga i år eftersom jag redan har en Boyne-bok jag inte läst... Fy mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag också gillar Kalles bok! :D Du får berätta vad du tycker om Boynes bok när du har läst den! :)

      Radera
  2. Det är i såna här tider som jag verkligen hatar att jag inte bor i en SF-bokhandeln-stad. *suck* :( Du verkar ha hittat massor med fint! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittar typ bara fina böcker på SF-bokhandeln. :) Du får flytta till någon sådan stad, eller övertala dem att öppna en i din stad. :D

      Radera
  3. Främlingen är helt underbar :D
    Har hela serien och ska snart börja på 5:e boken, haft en liten paus för att dem är så tjocka :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag gillar den, helt klart en serie jag vill börja läsa. :)

      Radera
  4. Så många fina böcker. Black City serien och Fiendish var båda jättebra, tycker jag. Hoppas du kommer att tycka om alla dina nya böcker. :)

    SvaraRadera