torsdag 12 november 2015

Book Haul

Yay! Här kommer mina senaste böcker - helt klart en oslagbar hög!


Lite recex från Bookmark Förlag - tack så mycket!

   Par i brott av Agatha Christie
Håller på att läsa den här just nu, en samling noveller med ett par som antas vara något helt olikt Christies andra böcker. Får se vad jag tycker om den i slutet!

   Fem små grisar av Agatha Christie
En bok med Hercule Poirot - får se vilka äventyr som väntar honom i den här boken.

   4.50 från Paddington av Agatha Christie
Det här kommer bli min första Miss Marple-bok! Ser verkligen fram emot att få läsa om den gamla damen som löser brott.



Lite bokbytesböcker jag plockade upp för några veckor sedan.

   Jessica's Guide to Dating On the Dark Side av Beth Fantaskey
Har varit nyfiken på den här boken i flera år nu så blev jätteglad när jag hittade den!

   Efter Alaska av John Green
Debatterar om jag ska läsa den här på svenska eller engelska...

   If I Should Die av Amy Plum
Äntligen ska jag avsluta den här serien! Paris, here I come!

   Keeping the Moon av Sarah Dessen
Perfekt bok för nästa sommar eller när jag under mörkret i vinter längtar efter ljusare tider.

   All the Bright Places av Jennifer Niven
Hört väldigt mycket bra om den här boken, kan inte vänta på att få läsa den!



   Soundless av Richelle Mead
Meads senaste bok som jag hittade på SF-bokhandeln!

   The Ruby Circle av Richelle Mead
Nu är min serie komplett och jag kan se fram emot en omläsning av Vampire Academy innan jag ger mig in på Bloodlines.

   Manners & Mutiny av Gail Carriger
Sista delen i Finishing School serien. Kommer sakna den så mycket efter att den är över!!

   Six of Crows av Leigh Bardugo
Bardugos senaste bok som jag köpte inför min intervju med henne för några veckor sedan! Otroligt sugen på att läsa den!



   Slasher Girls & Monster Boys redigerad av April Genevieve Tucholke
En novellsamling som skulle ha passat väldigt bra till halloween, men ähh, läser den till jul istället! Hahah!

   The Rest of Us Just Live Here av Patrick Ness
Inte läst en enda bok av Ness än men denna bok lät helt enkelt för bra! Har även More Than This i bokhyllan, så får se vilken jag läser först.


Det var alla böcker för denna gång! Hittade du någon bok som du har läst eller fångade ditt öga nu, kommentera gärna och berätta vad du tycker!

10 kommentarer:

  1. Oj vad mycket fina böcker! Har christie böckerna och de är alltid underhållande att läsa:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen på att de är bra! Christie har blivit något av en favoritförfattare och jag vill så gärna att alla hennes böcker ska vara lika bra allihopa. :)

      Radera
  2. Vilka fina böcker :) Finishing School serien är jag så sugen på att läsa!

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga böcker :) Six of crows verkar många gilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas också att jag kommer gilla den. :)

      Radera
  4. Fina, fina böcker. Jag älskar omslagen till Agatha Christies böcker. Personligen är jag lite nyfiken på Amy Plums serie, och jag måste helt klart ta tag i Soundless snart. Six of Crows, Slasher Girls & Monster Boys(!!!) och Bloodlines serien är ju några av mina absoluta favoriter. Hoppas du gillar dina nya böcker! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är dem verkligen! <3 Ska helt klart läsa dem snart också. :)

      Radera
  5. Hade inte bangat på The Rest of Us Just Live Here

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är verkligen jättefin och hoppas på att den är så bra som jag hoppas att den är. =D

      Radera