onsdag 2 september 2015

The Reckoning

The Reckoning av Kelley Armstrong
Serie: Darkest Power #3
Utgiven: 2009
Sidantal: 391
Språk: Engelska
Betyg: 3/5 stjärnor

Obs! Se upp för spoilers från tidigare delar i serien!


Kelley Armstrong vet verkligen hur en bra serie ska skrivas, även om det tar mig lite tid att läsa den. The Reckoning ger en avslutning på serien, och även om jag inte är helt nöjd det öppna slutet så tyckte jag att den var en bra sista bok.

Det jag verkligen gillade med den här boken var bland annat hur lättläst den var! 391 sidor bara flög förbi och sedan hade jag läst ut den. Självklart hjälper det att handlingen är riktigt spännande vid det här laget och karaktärerna har utvecklats en hel del. Jag gillade speciellt hur de verkligen hängde ihop som en grupp och inte litade så mycket på andra, vilket de i tidigare böcker har gjort med oftast förödande resultat.

Chloe är helt klart fortfarande min favoritkaraktär! Hennes karaktär är så otroligt intressant med hur Armstrong porträtterar hennes filmintresse och hur hon i framtiden vill arbeta i filmindustrin. Jag tycker dock att det var lite tråkigt att jag inte fick se lite mer av hennes krafter med de odöda. Skulle gärna vilja se henne experimentera lite mer med det.

Något jag hade lite problem med var att vissa delar av handlingen kändes som upprepningar från de tidigare böckerna i serien. Det känns lite som om Chloe & Co aldrig kommer bli lämnade ifred.

Allt som allt så gillade jag den här boken. Jag har hört att karaktärerna också kommer dyka upp i spinoff-serien Darkness Rising, vilket gör att jag faktiskt kommer (förhoppningsvis) få ett riktigt slut för dem!


Det bästa med boken: karaktärerna.
Vad jag blev besviken på: det öppna slutet.

Varför jag rekommenderar den här boken: för att det är en bra och snabbt läst bok.

Andra delar i serien:
1. The Summoning
2. The Awakening
3. The Reckoning

Mellanböcker:
0.5. Dangerous
1.5. Divided
2.5. Disenchanted
3.5. Beloning
3.6. Facing Facts

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar