lördag 1 augusti 2015

Månadsrapport Juli -15

Då var årets sjunde månad över och vi går över i augusti. Läsningen har som vanligt gått upp och ner, med massor av läsning i början av juli medan jag knappt har läst något i slutet av månaden, men det har iaf varit några riktigt bra böcker! 

Smaug vaktar mina böcker. ^^

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 1880
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 2
Lästa böcker: 5

Goodreads Reading Challenge: 73/100
Finish That Series Challenge: inga avslutade serier denna månad...
  1. Mitt perfekta liv av Sarah Dessen
  2. Angelfire av Courtney Allison Moulton
  3. The Wishing Spell av Chris Colfer
  4. The Wicked + The Divine Vol 2: Fandemonium av Kieron Gillen m.fl. (seriealbum)
  5. En bit av mig fattas av David Levithan
  6. Fantastic Beast and Where to Find Them av J. K. Rowling
  7. Crazy Hair av Neil Gaiman & Dave McKean (bilderbok)
(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
En bit av mig fattas av David Levithan
Levithan stiger bara i mina ögon som författare - för varje bok jag läser av honom får jag en ny favorit!

FAVORIT
The Wishing Spell av Chris Colfer
Var länge sedan jag läste en fairytale retellning men kommer ihåg nu hur bra dem kan vara! Kommer helt klart läsa mer av Colfer i framtiden.

BESVIKELSE
Angelfire av Courtney Allison Moulton
Var flera element i den här boken som jag hade svårt med, men kommer fortsätta med serien eftersom jag gillade vissa delar av den.

FINASTE OMSLAG


--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Augusti kommer vara sista månaden innan jag börjar skolan igen, samt så är det månaden då min praktik på SF-bokhandeln slutar. (NOOOO!!) Jag är ganska säker på att det kommer bli en hel del som händer, och förhoppningsvis så kommer min läsning gå lite bättre, men jag får helt enkelt vänta och se vad som händer. =)

Hur har juli varit för er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar