söndag 12 juli 2015

Länkkärlek - vecka 28

En typ av inlägg jag tänkte kunde vara kul för alla som läser det - för vem älskar inte lite länkar från den gångna veckan? Lite blandat med nyheter (både gamla och nya, för ibland kan jag ligga lite efter), blogginlägg, videos, artiklar och mycket mer. Självklart handlar alla länkar på något sätt om böcker!

1. Är det bara jag som tycker att Harry Potter filmerna missar en hel del viktiga saker från böckerna? Det är flera karaktärer, scener och handlingar som blev bortklippta av någon anledning jag inte förstår... men denna lista jag hittade under veckan sammanfattar det ganska bra. Kolla in den här! (Älskar dessutom bilden under S.P.E.W.

2. Jag älskar verkligen illustratörer! Alla har sina egna stilar och det är så coolt att se dem på olika bokomslag. Det är därför ni bör lolla in Miriams (från Schitzo-Cookie) inlägg om illustratören Dan Dos Santos och vilka omslag han har gjort illustrationer till. Länk till hennes inlägg finns här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar