torsdag 7 maj 2015

Zombieöverlevnad: Din guide till apokalypsen

Zombieöverlevnad: Din guide till apokalypsen av Herman Geijer
Illustratör: Jimmy Wallin
Sidantal: 125
Utgiven: 2014
Språk: Svenska
Betyg: 3.5/5 stjärnor


Apokalypser och zombies verkar nuförtiden alltid gå hand i hand, så det var väl bara en tidsfråga innan en överlevnadsguide kom ut på bokmarknaden (även om den är fiktiv). Geijer och Wallin har lyckats göra en både underhållande och informativ bok om zombieöverlevnad, och den borde helt klart vara obligatoriskt i alla zombieälskares bokhyllor!

Jag läste den här boken precis under en tid då jag höll på med en stor uppsats i skolan, så jag kunde inte låta bli att märka hur välstrukturerad Geijer har skrivit den. Att han är så noga med att ange källor när han nämner bok-, film- och tv-serie-referenser, hur han har med typ allt jag undrar över när det kommer till en zombieapokalyps samt hur Wallins stämningsfulla illustrationer förhöjer läsupplevelsen!

Zombieöverlevnad har allt och lite till, men det fanns något i mig som tog emot när jag läste den. Är ganska säker på att det var på grund att jag läste den under en ganska stressig period. Med pressen av uppsatsskrivande så tänkte jag att det kunde vara bra med att läsa något, bara för att koppla av, men det tog nog snarare en motsatt effekt. Om jag hade läst den nu när allt vad deadliner heter är över (för det mesta iallafall) så hade jag säkert gillat den mer.

Helt klart har Greijer och Wallin skapat något unikt med denna guide, rekommenderas varmt!


Det bästa med boken: att den var väldigt underhållande och bra skriven
Vad jag blev besviken på: att jag inte gillade den mer

Tack till Apart Förlag för recensionsexemplaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar