fredag 27 mars 2015

Ibland bara måste man

Ibland bara måste man av David Levithan (eng. Boy Meets Boy)
Sidantal: 246
Utgiven: 2007
Språk: Svenska
Betyg: 3.5/5 stjärnor


Om det är en författare som kan skapa riktig magi, så är det David Levithan. Så underbart språk som gör att man kan börja tro på vad som helst! Och i fallet med Ibland bara måste man så var det ganska mycket.

Boken handlar om tonåringen Paul och hans vänner. Ja, det är i stort sett det hela boken handlar om. Det är ganska förvirrande faktiskt när man ska försöka förklara det, så jag nöjer mig med "boken handlar om tonåringen Paul och hans vänner". Det summerar boken ganska bra!

Om jag ska vara ganska ärligt så hände det alls inte så mycket i handlingen. Det som faktiskt fångade mitt hjärta var språket och karaktärerna, som tar upp väldigt stor del av boken med sin text och personligheter. Paul hade en riktigt bra berättarröst och jag gillade att man lär känna hans kompisar så nära trots att de inte var med hela tiden. Favoritkaraktären var helt klart Tony, för han berörde mig på ett vis som de andra inte gjorde!

Jag gillar också bokens omslag väldigt mycket! Innan tyckte jag bara att det var lite annorlunda och ganska fint, men efter att ha läst boken och förstått omslagets innebörd så började jag verkligen dyrka det!

Helt klart en bra bok av Levithan, nu får man bara hoppas på att hans andra böcker är lika bra!


Det bästa med boken: språket och karaktärerna
Vad jag blev besviken på: att jag inte fastnade så mycket för själva storyn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar