torsdag 8 januari 2015

The Forever Song

The Forever Song av Julie Kagawa
Serie: Blood of Eden #3
Utgiven: 2014
Sidantal: 393
Språk: Engelska
Betyg: 4/5 stjärnor


Obs! Se uppför spoilers från tidigare delar i serien!



Hur kan en avslutande del av en serie vara så grym? Och då menar jag inte som om att den var riktigt awesome (trots att den var det också) utan att den faktiskt orsakade mig riktigt hjärtsorg. 

The Forever Song börjar på bästa blodiga sätt och fortsätter att beskriva väldigt blodiga och otäcka scener, men trots det så var det Allie som fångade min uppmärksamhet. Jag tycker att Kagawa har gjort ett otroligt bra jobb med hennes utveckling, och sidorna av henne som jag fick läsa om är riktigt välskrivna. Allie har helt enkelt varit en fantastiskt karaktär att följa!

Boken hade sina hjärtkärnade och spännande bitar, men jag kunde också stundvis tycka att den ibland kunde bli lite långsam. För en stor del av handlingen beskriver hur Kanin, Allie och Jackal reser runt i jakt på Sarren, och jag tyckte det drog ner bokens spänning bitvis. 

Det är svårt att skriva en recension på The Forever Song med tanke på vad som egentligen händer i den, för om jag skulle nämna mer än det jag redan har gjort skulle jag nog spoilermarkera en hel del. Så därför avslutar jag min recension här samtidigt som jag verkligen uppmanar er att läsa den här serien - för den är verkligen bra!!


Det bästa med boken: att den var så annorlunda och gripande!
Vad jag blev besviken på: att den kunde bli lite långsam ibland

Andra delar i serien:
1. The Immortal Rules
2. The Eternity Cure
3. The Forever Song

Mellanböcker:
0.5. Dawn of Eden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar