fredag 2 januari 2015

Reborn

Reborn av C. C. Hunter
Serie: Shadow Falls: After Dark #1
Sidantal: 400
Utgiven: 2014
Språk: Engelska
Betyg: 4/5 stjärnor


Reborn är den första boken i en ny serie som utspelar sig efter Shadow Falls serien som jag tidigare har läst. Den utspelar sig på ett läger för övernaturliga varelser, och just den här spinoff-serien handlar om Della, en vampyr vi fick möta i Shadow Falls.

Om det är något jag gillar med Hunters böcker så är det att de är väldigt snabblästa och ofta väldigt roliga. Dock så tyckte jag att Hunter använde lite för många element från hennes tidigare serie; ett spöke som ska ge ledtrådar, ett mysterium, en tjej i centrum och två killar som kärleksintresse. Det blev lite för likt, och jag hoppas att Hunter kommer välja en annorlunda riktning på handlingen i resten av serien.

Men även om serierna liknar varandra så tyckte jag verkligen om att läsa från Dellas PoV. Hon var en riktigt intressant karaktär i Shadow Falls och nu när man har fått börja följa henne och veta hennes tankar, så tycker jag ännu bättre om henne! Hon är väldigt lojal, tuff och klarar av att ta hand om sig själv, men samtidigt är hon sårbar och blir väldigt berörd av saker som hennes familj och vänner.

Handlingen i sig tyckte jag var ganska intressant, och det är mycket som Hunter kan spinna vidare på i nästa bok. Jag gillade själva mysteriet i boken och upplösningen.

Som sagt, en bra första bok men det var vissa saker jag verkligen störde mig på. Det slutgiltiga betyget blev en svag fyra.


Det bästa med boken: Della
Vad jag blev besviken på: allt drama

Andra delar i serien:
1. Reborn
2. Eternal
3. Unspoken

Mellanböcker:
0.5. Unbreakable

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar