måndag 1 december 2014

Månadsrapport November -14

Långsamt men säkert så har jag börjat läsa fler böcker per månad! *high five* Det är en sådant härlig känsla att se min läskurva stiga igen efter månader av lässvacka. Men även om det har varit få böcker så har de flesta varit riktigt bra! Inga som jag direkt ogillar, men vissa kunde vara lite långsamma.


Antal sidor: 1271
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 3
Lästa böcker: 4
  1. Huset Ushers undergång av Edgar Allan Poe (novell)
  2. Speciella Omständigheter av John Ajvide Lindqvist (novell)
  3. Etiquette & Espionage av Gail Carriger*
  4. Mind Games av Kiersten hite
  5. Grasping at Eternity av Karen Amanda Hooper
  6. Övertalning av Jane Austen
  7. Sagor från Kobrans Tid: De Älskande av Enrique Fernández
(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

Bästa
Mind Games av Kiersten White
Har läst White's Paranormalcy-serie tidigare och gillade den verkligen, så blev jätteglad när det visade sig att Mind Games var minst lika bra! 

Favorit
Etiquette & Espionage av Gail Carriger
En favorit i repris, fortfarande lika härlig och mysig att läsa.

Besvikelse
Huset Ushers Undergång av Edgar Allan Poe
Efter att ha hört så mycket bra om Poe så blev jag lite besviken på att jag inte tyckte bättre om den här novellen.

Finaste Omslag


--------------------------------------------------------------------------------
Planer för nästa månad:
Har bara några veckor kvar till mitt jullov!! Längtar så mycket efter att få läsa hela dagarna och kanske umgås lite med familj och vänner vid sidan av. =P
Har även planer på att komma ikapp med mina recensioner, avsluta min Goodreads Reading Challenge och planera en massa inför 2015.

Har ni några planer inför året sista månad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar