fredag 19 december 2014

Jullov TBR

Jag har bara några timmar kvar till mitt jullov (!!!) och min plan är att under de få veckor som jag är ledig så ska jag ta igen all läsning jag missat nu i höst! Vilket innebär att mitt mål är att läsa ut minst 10 böcker på 18 dagar - det låter väl som ett bra mål?

Efter att ha sökt igenom mina bokhyllor så hittade jag ett antal som jag är intresserad av:


Som ni ser så är det en stor blandning av böcker - korta böcker, klassiker, novellsamlingar, seriealbum etc. Jag har medvetet undvikt tjockare böcker eftersom jag gärna inte vill hamna i en lässvacka igen (speciellt som jag är på väg ur en just nu). På något mystiskt sätt så har jag även undvikt allt för många nya serier, allt som allt så blev det bara en första bok i en serie jag inte har påbörjat, vilket är Also Know As av Robin Benway. Resten är bara ensamstående, fortsättningar och seriealbum samt novellsamlingen My True Love Gave to Me.

Utöver dessa böcker har jag även några recensionsexemplar som jag ska plöja igenom innan jag verkligen kan påbörja någon av dessa godbitar. ^^

Jag funderar på att skaffa något typ av "system" som jag kan använda under 2015 när det gäller att köpa nya böcker. Det är kanske omkring fem böcker som jag kan tänka mig att köpa direkt när de kommer ut, vilket är sådana böcker jag har sett fram emot att få läsa under en väldigt lång tid. Men samtidigt så har jag över hundra olästa böcker *gasp* i min bokhylla och jag kanske ska försöka undvika att öka den... Vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar