tisdag 9 december 2014

Finish That Series Challenge 2015

Hittade den här superbraiga utmaningen hos Bella och eftersom det lät något som som passar mig så har bestämt mig för att haka på! Bella hittade den här utmaningen i videon nedan:


För er som inte orkar kolla på videon, så har jag kopierat reglerna för utmaningen från Bellas blogg (så all cred går till henne! Har dock tagit bort en mening på regel 3, eftersom jag tänker räkna med noveller):

1. Serien måste vara HELT AVSLUTAD för att den ska räknas in i utmaningen.
2. Om hela serien inte är publicerad än så gäller det att läsa upp till den senast publicerade delen.
3. Det är valfritt om mellannoveller ska räknas.
4. Du behöver inte påbörja serien under 2015, bara avsluta den.
5. Serien måste ha minst 2 delar publicerade redan för att det ska räknas.

För närvarande så har jag massor av påbörjade serier och eftersom vad jag inte vet vad jag kommer att läsa i December ännu, så kommer jag inte att publicera någon lista på serier jag vill avsluta. Jag kommer nog ta det som det kommer under 2015 gissar jag, och bara skriva en lista på dem vartefter jag avslutar dem under det nya året. 

Är det några fler som kommer vara med i den här utmaningen? 

10 kommentarer:

  1. Yay oss! Nu jäklar ska vi ta och avsluta lite serier! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh Yeah!! Nu kör vi som det ryker! ;)

      Radera
  2. Av en händelse så har jag faktiskt bestämt mig för att fokusera på serier nästa år. Jag har nog sex stycken oavslutade där alla böcker kommit ut. Den här utmaningen passar mig alltså som handen i handsken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själv har jag nog omkring 50 påbörjade serier xD Toppen att du gillar den iaf! :)

      Radera
    2. Ja, nu har jag ju bara räknat de där alla böcker har kommit ut och jag redan har alla stående i hyllan. Annars ligger jag nog rätt nära ditt antal :)

      Radera
    3. Hehe, ibland blir man förvånad över mycket man faktiskt läser! :P

      Radera
  3. Åh, låter som en bra utmaning! Jag som har så många oavslutade serier, det är ju perfekt. Jag borde hänga på :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Desto fler desto roligare! :D

      Radera
  4. Oj, tanke läsare jag som har tänkt använda 2015 för att läsa ikapp och avsluta serier :)

    SvaraRadera