måndag 27 oktober 2014

Prodigy

Prodigy av Marie Lu (eng. Prodigy)
Serie: Legend #2
Utgiven: 2014
Sidantal: 369
Språk: Svenska
Betyg: 4/5 stjärnor


Det är inte sant hur bra den här serien är alltså! När jag tror att den ska bli sådär tråkigt och långsam, så överraskar den mig med så mycket spänning och överraskningar att jag tappar andan!

Prodigy fortsätter direkt där Legend avslutades. June och Day är på flykt Republiken och söker skydd hos Patrioterna, men allt är inte som det verkar.  Jag älskar hur spännande boken var rakt igenom och att jag som läsare fick en så stor insyn i dess värld och karaktärerna som bor där. Att det också har skett så många förändringar på så kort "tid" i boken gjorde att jag gillade Prodigy ännu mer. 

Lu fortsätter att skriva handlingen från både Day och Junes PoV, vilket jag verkligen gillar. De har väldigt olika personligheter och röster, vilket gör att jag hade väldigt lätt att skilja på dem. Det hjälpte också lite att deras kapitel var skrivna i olika teckensnitt. 

Det är ganska svårt att skriva en recension på Prodigy, eftersom den innehåller så många viktiga delar av seriens handling och på grund av det så vill jag inte spoila något för de person som inte har hunnit läsa den ännu. Så jag avslutar med att säga att om ni har läst Legend och gillat den, så borde ni verkligen fortsätta med serien - för den är verkligen bra och står ut!


Det bästa med boken: att handlingen utvecklas så mycket
Vad jag blev besviken på: kommer inte på något.

Tack till Modernista för recensionsexemplaret! 

1 kommentar: