fredag 3 oktober 2014

Anna and the French Kiss

Anna and the French Kiss av Stephanie Perkins
Serie: Anna and the French Kiss #1
Utgiven: 2010
Sidantal: 372
Språk: Engelska
Betyg: 4.5/5


“I wish friends held hands more often, like the children I see on the streets sometimes. I'm not sure why we have to grow up and get embarrassed about it.”
- Anna and the French Kiss
Den här boken måste vara en av de mest omtalade böcker i bokbloggssfären (den och Stephanie Perkins i allmänhet) och jag tvekade, som jag ofta gör med populära böcker, men som vanligt visade det sig att jag kan lita på bokbloggares omdöme, för jag gillade verkligen Anna and the French Kiss!

Det är sällan jag har läst en bok som har varit så inriktad på en kärleksberättelse. Ofta kan jag tycka att sådana böcker kan bli lite kliché och cheese, men med Perkins så uppskattade jag dem istället! Jag älskade att få läsa om Anna och St Clair relation! Om hur de i början av boken träffas för första gången, lär känna varandra, blir vänner och till slut spoilers! [ett par].

Karaktärsmässigt så gillade jag Anna och älskade St Clair. Det fanns också några sidkaraktärer jag fastnade för, men St Clair vinner verkligen första plats för swoonigaste och sötaste killhuvudkaraktär jag har läst på länge! ^^

Sammanfattningsvis så älskade jag verkligen Anna and the French Kiss, det var bara några saker som jag inte gillade, men det hindrade mig inte från att njuta av berättelsen under läsningens gång. Rekommenderas!


Det bästa med boken: kärlekshistorien och St Clair
Vad jag blev besviken på: att den kunde kännas lite lång ibland

Andra delar i serien:
1. Anna and the French Kiss
2. Lola and the Boy Next Door
3. Isla and the Happily Ever After

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar