torsdag 30 oktober 2014

4 x Oliver Jeffers

Minirecensioner på fyra härliga böcker av Oliver Jeffers!


This Moose Belongs to Me av Oliver Jeffers
Utgiven: 2012
Sidantal: 36
Språk: Engelska
Betyg: 4/5 stjärnor

Första boken jag läste av Jeffers och jag gillade den verkligen! Berättelsen om en pojke som adopterar en vild älg tyckte jag var riktigt söt, och bilderna var riktigt fina!



Vägen hem av Oliver Jeffers (eng. The Way Back Home)
Utgiven: 2013
Sidantal: 32
Språk: Svenska
Betyg: 3/5 stjärnor

En berättelse om en pojke som kraschlandar på månen. Rätt så kort i mitt tycke, men gillade den ändå.




Att fånga en stjärna av Oliver Jeffers (eng. How to catch a star)
Utgiven: 2013
Sidantal: 32
Språk: Svenska
Betyg: 4/5 stjärnor

Vem skulle inte vilja ha en stjärna som vän? Det här är nog en av mina favorit av de fyra bilderböckerna jag läste av Jeffers. För berättelsen var riktigt bra berättad och jag älskade hur fina illustrationerna var.



Den sitter fast av Oliver Jeffers (eng. Stuck)
Utgiven: 2013
Sidantal: 32
Språk: Svenska
Betyg: 4.5/5

Min absoluta favorit av dessa fyra böcker! För jag tyckte att den var så himla rolig när jag läste den. Det fanns inte direkt några gränser när det kommer till berättelsen och jag gillade verkligen det - pojken som tappade sin drake och fastnade i ett träd. Och för att få ner draken så kastar han upp sakar i hopp om att draken ska ramla ner, men det går inte riktigt som pojken planerat. Rekommenderas! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar