söndag 7 september 2014

Min första dag i paradiset

Min första del i Fridas Bloggmaraton. Lite sent jag vet, men bättre sent än aldrig! Läs mer om det här och här!


Ett av mina bästa bokminnen är första gången jag besökte PUNKTmedis här i Stockholm. Jag hade inte bott länge i stan vid det laget, ungefär bara en månad, men jag hade redan hunnit besöka ett flertal bibliotek. De flesta av dem var ganska normala, med de typiska avdelningarna man brukar hitta på de flesta bibliotek runt om i landet.

Efter ett tag så började jag leta efter "mitt" bibliotek. Ni vet, den där (bokiga) platsen som man alltid kan lita på, där man kan koppla av och alltid hitta någon ny bok att läsa. Det var också vid den här tiden som min bokblogg kom igång på allvar, och eftersom jag var (och är) så inriktad på ungdomsböcker, verkade det logiskt att jag skulle hitta ett bibliotek som var just inriktad på det. Så efter lite goggle:ing så hittade jag Medborgarplatsens Bibliotek och PUNKTmedis - vilket så klart kom att bli mitt favoritbibliotek i hela stkhm!!

Jag minns fortfarande hur det var första gången jag åkte dit. Jag gick fel flera gånger och var till slut tvungen att fråga om vägen, men till slut så hittade jag ingången. Och när jag gick in i själva hjärtat av biblioteket så visste jag att jag hade hittat mitt ställe! Jag tror allvarligt att jag gick omkring där i flera minuter med bara öppen mun... eller något sådant...


Dagens slutade med att jag kom hem storleende och väskan full med böcker! Något som har hänt flera gånger (några hundra gånger kanske) sedan dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar