torsdag 4 september 2014

Agatha Christie

Av ren tillfällighet (och nyfikenhet) så sökte jag på författarinnan Agatha Christie häromdagen. Jag har än så länge inte läst någon bok av henne, men jag har hört massa bra saker om henne och hur hon verkligen trollbinder en läsare med hennes mordgåtor. Och då på grund av det så började jag söka på hennes namn på de vanliga internet-bokhandlarna - bara för att se vad som dök upp. Och vad hittade jag inte då om nya och fina, snart utgivna, böcker av henne!!


Av de här böckerna så är jag mest sugen på att läsa Mordet på Orientexpressen. Mest på grund av omslaget faktiskt, för det är så snyggt!!

Vad jag har förstått (kan ha fel) så ska Monogram Morden vara en bok skriven av en helt annan författare än Christie - lite som en stand-in. Men jag kan ha fel, för jag vet inte så mycket om Christies böcker och det kan ju vara så att hon skrev boken men att den nu kanske är omskriven eller något av en annan författare... som sagt, lite förvirrad! Om det är någon som vet så får du gärna kommentera och berätta hur det egentligen är.

3 kommentarer:

  1. Jag lånade Mordet på Orientexpressen häromdagen och jag fastnade i den direkt. Underbart språk!

    SvaraRadera
  2. Hannah har fått tillstånd att skriva en till bok i Agatha Christies serie om Poirot, Christies namn står kvar men Hannah är författaren :)

    SvaraRadera