tisdag 1 april 2014

Månadsrapport Mars -14

Skrev i min månadsrapport för Februari att jag trodde att Mars skulle bli en tråkig månad - så fel jag hade!! Även om jag inte har hunnit läsa så många böcker och bloggen har lidit lite, så har det hänt så mycket annat i mitt liv. Men jag läste ändå några riktigt bra böcker den här månaden. För det mesta var det faktiskt bara bra böcker. =P Var bara några seriealbum jag inte riktigt fastnade för.


Antal sidor: 4359
Lästa seriealbum/bilderböcker/manga: 7
Lästa böcker: 8
  1. Cress av Marissa Meyer
  2. A Study in Silks av Emma Jane Holloway
  3. Rules of Attraction av Simone Elkeles
  4. The Darkest Minds av Alexandra Bracken
  5. Through the Zombie Glass av Gena Showalter
  6. Saga Vol 2 av Brian K. Vaughn & Fiona Staples (seriealbum)
  7. Kith av Holly Black & Ted Naifeh (seriealbum)
  8. Kind av Holly Black & Ted Naifeh (seriealbum)
  9. Only the Good Spy Young av Ally Carter
  10. Out of Sight, Out of Mind av Ally Carter
  11. Legend av Marie Lu*
  12. The Course of True Love [and First Dates] av Cassandra Clare (novell)
  13. Biomega Vol 1 av Tsutomu Nihei (manga)
  14. Biomega Vol 2 av Tsutomu Nihei (manga)
  15. Biomega Vol 3 av Tsutomu Nihei (manga)
Böcker jag gav upp: Ingen. ^^

(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

Bästa
Out of Sight, Out of Mind av Ally Carter
För mig så är den här boken den bästa i hela Gallagher Girls serien! Hade allting som jag saknade i de tidigare böckerna! Kan bara hoppas på att den sista boken följer i samma anda.

Favorit
A Study in Silks av Emma Jane Holloway
Sherlock Holmes + Viktorianska-steampunk-London = En härlig kombination! ^^

Besvikelse
Biomega Vol 1-3 av Tsutomu Nihei
Även om jag gillade omslagen till alla volymerna så föll jag inte lika mycket för innehållet.

Finaste Omslag


--------------------------------------------------------------------------------
Planer för nästa månad:
Fortsätta med kursen som jag började i nu i Mars. Är hittills väldigt roligt och lärorikt, så jag tror bara att den kan bli bättre!

Planerar att gå på en signering med Jo Salmson den 13 April på Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan - någon annan som kommer att gå?


Hur har Mars varit för er? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar