tisdag 25 februari 2014

Top Ten Best/Worst Series Endings


Varje tisdag anordnas Top Ten Tuesday av The Broke and the Bookish och går ut på att ge sina Top 10 i ett valt tema/ämne.
Veckans ämne är egentlingen att man får välja en tidigare Top Ten och jag valde då:
Top Ten Best/Worst Series Endings

Best Series Endings:


5. Hemligheternas Rike av Kristin Cashore
4. Magikerns Port av Jonathan Stroud
3. Revolt av Suzanne Collins



2. With All My Soul av Rachel Vincent
1. Clockwork Princess av Cassandra Clare


Worst Series Endings:


5. Gone av Lisa McMann
4. Arvtagaren av Christopher Paolini
3. Änglarnas Kamp av Becca Fitzpatrick



2. The Goddess Inheritance av Aimée Carter
1. Breaking Dawn av Stephenie Meyer

6 kommentarer:

  1. Håller med om att avslutningarna på Eragon och Twilight-serierna lämnar lite att önska.

    SvaraRadera
  2. Håller med om Twilight! Det kunde ha gjorts bättre, betydligt bättre.. De andra har jag inte läst. Men jag har nog allra svårast för slutet på Harry Potter, gillar inte alls det här "vad som hände sedan". I alla fall inte sist jag läste dem, ska försöka att läsa om dem snart och då kanske min uppfattning ändras!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var länge sedan jag läste Harry Potter... Får ta och läsa första boken snart! :P Håller med dig om att slutet, för mig kändes det lite not-harry-potter-aktigt. :/

      Radera
  3. Jag ska snart läsa Revolt så det låter ju bra. Och så ska jag väl snart läsa Arvtagaren också, men nu blev jag lite mindre sugen på det ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, Revolt var en riktigt gråtfest - iaf för mig. Har hört många som inte gillar det. :P Arvtagaren är bra, men slutet var väldigt utdraget. Det var mest det som gjorde att jag inte gillade det. :(

      Radera