söndag 16 februari 2014

Länkkärlek - vecka 7

En typ av inlägg jag tänkte kunde vara kul för alla som läser det - för vem älskar inte lite länkar från den gångna veckan? Lite blandat med nyheter (både gamla och nya, för ibland kan jag ligga lite efter), blogginlägg, videos, artiklar och så mycket mer. Självklart handlar alla länkar på något sätt om böcker!

1. Hittade i början av veckan en liten novell av Ally Carter som utspelar sig efter sista boken i hennes serie, Gallagher Girls. Själv har jag inte kommit så långt i serien ännu att jag kan läsa den, men jag kan tänka mig att andra kanske gillar den. Novellen heter A Gallagher Wedding och går att läsa gratis här!

2. Omslaget till en av de mest (för mig) efterlängtade böckerna det här året har äntligen fått ett omslag och releasedatum!! Jag kan för ögonblicket inte vara lyckligare! ^^ Boken jag pratar om är My Life From Hell av Tellulah Darling, den avslutade delen i The Blooming Goddess Trilogy. Den är beräknad att komma ut den 20 Mars - med andra ord, om mindre än 6 veckor!!!

3. Det har länge varit känt att Gail Carriger kommer att skriva en spin-off serie till Parasollprotektoratet som kommer handla om Prudence. Tidigare har den serien varit känd som The Parasol Protectorate Abroad, men Carriger har nu gått ut med att serien istället kommer att heta The Custard Protocol Series.

4. Stora Bokbytardagen är ett evenemang som jag hörde om första förra året, och typiskt nog så gjorde jag det när dagen var över. Men nu i år har jag faktiskt tänkt att vara med! Vilket då blir den 16 maj. Är det några andra som kommer att vara med?

5. Hittade denna roliga musikvideo (igen) om läsning  - har för mig att jag såg den på twitter först, men kommer inte ihåg vem som delade den. 




6. Med start den 17/2 och sedan fem (fyra?) dagar framåt så kommer det att avslöjas nya bokomslag till Percy Jackson-serien!! Vilket jag tycker är ganska roligt faktiskt. =) För även om jag älskar de gamla omslagen, så är det alltid kul med olika versioner av samma bok - speciellt när man vet att alla böckerna kommer matcha varandra. Omslagen är som vanligt gjorda av John Rocco.


7. Och när vi ändå pratar om bokomslag, så hittade jag något som kanske gör er lite glada. Jag har läst på flera bloggar hur jobbigt några tycker det är när förlagen kör olika versioner på hardback och paperback (se bilden till höger nedan) på böcker, och speciellt en bok har jag läst om upprepande gånger är Eve and Adam av Michael Grant och Katherine Appelgate. Men enligt vad jag har läst på olika ställen på nätet så ska även hardbacks-omslaget (det till vänster nedan) finnas som paperback! Har sett den versionen på The Book Depository, Adlibris och Bokus


8. Och så ännu en Rick Riordan relaterad nyhet! Men en som jag är helt förälskad i! Riordan ska nämligen till den 8 April släppa en sequel-novellen till The Son of Sobek, en berättelse som heter The Staff of Serapis och som berättar om ett möte mellan Annabeth och Sadie. Den här novellen kan inte komma fort nog för mig!!! *dör en lycklig död* Det går att läsa en sneak-peak här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar