onsdag 25 december 2013

Nyårslöften

Med lite mindre än en vecka kvar till nyår så tänkte jag att det var dags att se hur det under året har gått med 2012 nyårslöften!

Nyårslöften för 2013!

...om läsning

1. Jag ska läsa mer böcker av svenska författare. I normala fall läser jag mest bara engelska böcker eller svenska översättningar, men jag vill ge vårt lands författare en chans också! 
(Jag har läst några böcker av ett antal svenska författare, men inte alls så många som jag hade trott. Räknar trots som att jag höll detta löfte! ^^)

2. Utöver att jag ska läsa mer av svenska författare, ska jag även läsa mer Contemporary (alltså böcker som inte har några fantasy/science fiction inslag). 
(Samma sak här som med nr 1, har läst några men inte så många som jag hade tänkt från början.)

3. Inte köpa några fler böcker (om absolut inte nödvändigaste!) innan jag har läst ut HELA min bokhylla! Vilket kommer ta ett tag, med tanke på min beställning som är på väg. -.-
(ehhh... ja, den här gick ju inte så bra direkt.)

4.Publicera en lista på alla olästa böcker (jag ser detta som en del av löftet över). 
(Det har jag gjort!)

5. Jag ska läsa om mina favoritserier i år. 
(Blev några omläsningar i år, men återigen, inte så många jag hade hoppats på.)

...om bloggen
6. Bli bättre på att skriva recensioner, reflektera mera och vara mer noggrann med att publicera dem.
(När jag ser tillbaka på de där första recensionerna och jämför med dem jag skriver idag, så ser jag verkligen hur mycket jag har utvecklats! Så detta löfte är jag väldigt nöjd med resultatet med!)


7. Försöka kommentera andras bloggar mera, och kanske på samma gång hitta några bokvänner!
(Bokbloggare är en av de bästa typerna av människor jag vet, så därför vill jag ju gärna ha större kontakt med er alla! Och jag är glad att säga att jag under 2013 har lärt känna flera stycken och att jag även har upptäckt flera nya bokbloggare i vår lilla sfär. Jag är dock lite ledsen över att jag inte har kommenterar mera på alla bloggar, så det är något jag verkligen kommer att jobba på framöver!)

...om livet
8. Försöka hitta en bra balans mellan skolan, familj & vänner och intressen. 
(Det har jag gjort!)

9. Engagera mig mera i olika evenemang. T ex bokmässan, olika författarsigneringar etc. 
(Även om jag inte var på årets bokmässa så har jag under hela året varit på olika event och även varit med i olika projekt - vilket jag tycker har varit jättekul! Hoppas på att det kommer flera sådana chanser under 2014!)

10. Försöka skriva klart mitt manus innan året är slut.
(Misslyckades med detta innan januari ens var över. Tappade helt enkelt intresset...) 

I överlag så tycker jag att mina löften gick ganska bra, vissa misslyckades jag helt med medan jag var en lysande stjärna på andra. =)) Kommer nog dock inte ha lika många löften till nästa år. =P

Hur gick det med era nyårslöften under 2013?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar