söndag 3 november 2013

Dark Kiss - Michelle Rowen

Dark Kiss (Nightwatchers #1) av Michelle Rowen
Goodreads

Genre: paranormal romance, fantasy, YA
Sidantal: 352
År: 2012

Handling
Smart, über-careful, ordinary Samantha-that's me. But I just couldn't pass up a surprise kiss from my number-one unattainable crush. A kiss that did something to me...something strange. Now I feel hungry all the time, but not for food. It's like part of me is missing-and I don't know if I can get it back.

Then there's Bishop. At first I thought he was just a street kid, but the secrets he's keeping are as intense as his unearthly blue eyes. If he's what I think he is, he may be the only one who can help me. But something terrifying is closing in, and the one chance Bishop and I have to stop it means losing everything I ever wanted and embracing the darkness inside me....

Bedömning & Tankar
Nuförtiden då jag läser paranormal romance bjuder det sällan på några överraskningar. Det är i stort sett alltid samma mönster (insta-love och sedan handlar resten av boken om parets omöjliga kärlek), och därför blev jag ganska glatt överraskad av Dark Kiss, eftersom den faktiskt har lite mer än det där typiska.

Jag skulle faktiskt vilja kalla Dark Kiss en av de bättre paranormal romance som jag har läst. För även om en del av den handlar om Sams och Bishops kärleksförhållande, så finns det mer till berättelsen.
Jag gillade hela mysteriet med att människor förlorade sina själar, och att det är en grupp med änglar och demoner som ska försöka lösa det. Det blev några väldigt underhållande konfrontationer, och jag gillade även hur Rowen skapade deras personligheter. Ganska realistiskt enligt mig faktiskt.

Jag fastnade inte så mycket för Sam i början, men efter att handlingen hade börjat komma igång och att man fick reda på mer om världen så växte hon i mina ögon. Dock inte så mycket att jag verkligen gillade henne, men i slutet tyckte jag att hon var okej. Får hoppas på att man får se mer av henne i nästa bok!

Så sammanfattningsvis så är Dark Kiss inget som står ut bland alla paranormal romance, men den har ändå något som får en att läsa vidare.

Favoritkaraktär: Kraven
Bästa del/scen: slutstriden



Citat
"When in doubt, scared to death, and fighting a truly fatal attraction, it was best to tap into a little sarcasm."

"Need som help?" he asked.
"Yes!" I yelled at him. "Help us!"
"What's the magic word?"
"Now!"
"Close enough."

Andra delar i serien:
1. Dark Kiss
2. Wicked Kiss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar