lördag 19 oktober 2013

Book Haul - En härlig blandning!

Jag vet att jag lovade en bookhaul-video tidigare i veckan, men på grund av en skadeglad bakterie är jag alldeles (för?) förkyld för att kunna spela in någonting. =( Så hoppas det går bra med bilder iaf! =)

 Först ut tar vi alla biblioteksböcker jag har fått under de senaste tre veckorna, många bra uppföljare och även några nya och spännande serier!


Crave (The Clann #1) av Melissa Darnell
Har velat läsa den här boken ända sedan jag bokbloggade förra året! Tänk glädjen då jag äntligen hittade den på biblioteket! ^^

The Dream Thieves (The Raven Cycle #2) av Maggie Stiefvater
Hittills så har jag bara läst Stiefvaters böcker på svenska, så tänkte jag skulle prova att läsa åtminstone en på engelska... slipper då också vänta så länge på den svenska versionen!  

Untold (The Lynburn Legacy #2) av Sarah Rees Brennan
Jag älskade Unspoken som jag läste tidigare i år, så det ska bli underbart att äntligen få läsa fortsättningen! 

If I Should Die (Revenants #3) av Amy Plum
Sista boken i Revenants serien, undrar hur allt kommer att sluta. =)

Beautiful Creatures: The Manga av Cassandra Jean & Garcia & Stohl
Gillade ju boken så jag hoppas jag kommer att gilla seriealbumet!

Born at Midnight (Shadow Falls #1) av C.C. Hunter
Maddie har tjatat lite på att jag måste läsa den här boken, så när jag hittade den på biblioteket fick den följa med hem! ^^

Only the Good Spy Young (Gallagher Girls #4) av Ally Carter
Eftersom böckerna i den här serien är utlånade i stort sett hela tiden så reserverade jag denna, måste skynda lite med serien eftersom jag bara har läst första boken...

Pure (Covenant #2) av Jennifer L. Armentrout
Ett måste läsa för mig!! =D

Apollyn (Covenant #4) av Jennifer L. Armentrout
Stör mig lite på att den tredje boken dröjer, hoppas jag hinner få den innan lånetiden på Apollyn tar slut. -.-

Det Sista Rådet (Amulett #4) av Kazu Kibuishi
Då ska man få reda på hur det kommer att för Emily i den stora stadet. ^^


Sedan har vi böckerna från i måndags så Maddie kom till Stockholm och vi spenderade massor av timmar i olika secondhand butiker. Hittade massor av fynd samtidigt som jag hade en av de roligaste dagarna på länge! ^^


Nick & Norahs Oändliga Låtlista av Rachel Cohn & David Levithan
Efter att ha hört från Levithan själv hur han och Cohn skrev om Nick och Norah så har jag superhöga förväntningar på den här boken!

The Diviners (The Diviners #1) av Libba Bray
Den enda anledningen till varför jag köpte The Diviners egentligen var för att omslaget var så himla fint! Jag gick fram och tillbaka inne på SF-bokhandeln under någon timme, men jag kom alltid tillbaka till TD - så den fick följa med mig hem! ^^

Airhead (Airhead #1) av Meg Cabot
Lånade egentligen hem den här boken för några veckor sedan, men när jag hittade den billigt så köpte jag den istället. Ser ändå fram emot att få läsa den!

Chanslös (Parasollprotektoratet #2) av Gail Carriger
Har redan läst den här egentligen, men eftersom jag gillar den svenska versionen så mycket (svarta kanter och inbunden) så köpte jag den ändå när jag hittade den på myrorna. ^^

Boktjuven av Markus Zusak
Eftersom Boktjuven håller på att bli film och alla skriver om hur bra den är så köpte jag den också, får se när jag läser den. =)

Ronja Rövardotter av Astrid Lindgren
Det var väldigt, väldigt länge sedan då jag läste något av Astrid Lindgren. Så jag tänkte "varför inte?", dags att återuppleva barndomen igen!

Divergent (Divergent #1) av Veronica Roth
Samma här som med Chanslös.


Och till sist har är det alla böcker jag har bytt till mig! Tack till Bella, Frida, Elina och Maddie för böckerna!


Level 2 (The Memory Chronicles #1) av Lenore Appelhans
Trots alla negativa recensioner så ser jag fram emot Level 2.

Breathe (Breathe #1) av Sarah Crossan
Älskar framsidan och handlingen verkar också väldigt spännande, 

Unraveling (Unraveling #1) av Elizabeth Norris
Har velat läsa Unraveling hur länge som helst, så gissa hur glad jag blev när jag fick den av Maddie!

Korsad (Matched #2) av Ally Condie
Har första boken, Matchad, hemma redan och om jag gillar den så är det ju bra att jag har andra boken att läsa på en gång. ^^

Borde vara Död av Pål Eggert
Vet egentligen inte vad den här boken handlar om egentligen, men den är fin och den verkar bra så jag hoppas att jag kommer att gilla den.

Dark Parties av Sara Grant
Ännu en dystopi, känns som om jag håller på att gå in i en dystopi-läsperiod just nu. ^^

Stad av Skuggor (The Mortal Instruments #1) av Cassandra Clare
Och så kom vi till den sista boken (puh!). Bytte till mig Stad av Skuggar för att jag är nyfiken på hur bra översättningen är, hoppas att den är bra!


Ja, folket, det blev kanske lite många böcker på en gång men det känns bra för mig att äntligen få visa upp dem på bloggen. =) Nu ska jag bara komma igång med läsningen igen... och kanske införa ett mindre låna- och köpförbud igen... =P

2 kommentarer: