tisdag 22 oktober 2013

Änglarnas Kamp - Becca Fitzpatrick

Änglarnas Kamp (Hush, Hush #4) av Becca Fitzpatrick
eng. Finale (Hush, Hush #4)
Goodreads

Genre: paranormal romance, fantasy, YA 
Sidantal: 318
År: 2013

Tack till B Wahlströms för recensionsexemplaret! 

Handling
Efter Hanks död har Nora ofrivilligt blivit nefilernas ledare och hon förväntas nu avsluta det Hank påbörjat. Hon måste utplåna de fallna änglarna – och därmed utplåna Patch.
Men Nora och Patch har en plan. De ska låta alla tro att de har gjort slut. Sedan ska Nora övertyga nefilerna om att de inte behöver strida mot de fallna änglarna. Samtidigt ska Patch ta reda på så mycket som möjligt om änglarnas avsikter. Tillsammans tänker de sätta stopp för det stora kriget innan det ens har börjat. Fast samtidigt som det drar ihop sig till slutstrid mellan änglar och nefiler, frestas Nora av en överväldigande och beroendeframkallande kraft. En kraft stark nog att krossa kärleken mellan henne och Patch.


Bedömning & Tankar
(Obs! Handlingen innehåller spoilers för er som inte har läst boken.)

Då har läst sista boken i ännu en serie, och som vanligt är jag både glad och lite sorgsen. Hush Hush serien har varit en riktigt bergochdalbana, och det känns ganska bra att få ett tillfredsställande slut på den.

Vid tiden då jag läste första boken, Fallen Ängel, så gillade jag serien väldigt mycket. Men efter de senaste åren då jag har läst så många andra paranormal romance så känner jag att det unika och fantastiska som jag gillade först börjar svalna något. Men trots det så gillar jag fortfarande den spännande och stundvis lite överdrivna handlingen. ^^

Det som jag gillar bäst med boken är att se hur karaktärerna äntligen har kommit att utvecklas. Det har märks tydligast på Nora, men även Patch har ju förändrats lite om man jämför hans personlighet med hur han var i de tidigare böckerna.

Kort sagt så gillade jag avslutet på serien, och jag kan tänka mig att de som har gillat böckerna tidigare kommer att gilla Änglarnas Kamp också!

Favoritkaraktär: Scott
Bästa del/scen: Början


Andra delar i serien:
1. Fallen Ängel (eng. Hush Hush)
2. Förlorad Ängel (eng. Cresendo)
3. Noras Val (eng. Silence)
4. Änglarnas Kamp (eng. Finale)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar